PCI videokaart wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• Sandervs1979
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:22
Heb zojuist een PCI videokaart (ATI 8MB met vga en video out) aangeschaft en deze vrolijk naast mijn Quadro 4 900 XGL (AGP) gestoken. Op geen enkele manier krijg ik het nieuwe kaartje aan de praat. Zelfs zonder een verdere pci-kaart of agp-videokaart werkt het niet.
Iemand enig idee (misschien wel een defect apparaat gekocht?)?

Mijn specs:
P4 2.66GHz
1 GB RAM
160 GB Western Digital
160 GB Maxtor
80 GB Western Digital

Alvast bedankt! Gr. Sander

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

In welk pci slot heb je het gestoken? Het wil wel eens helpen als je het in de dichtsbijzijnde bij de agp-slot steekt.

Wat bedoel je trouwens met: herkend niet? Zie je in apparaatbeheer (aangenomen dat je Windows hebt) bij beeldschermadapters iets staan (of ergens anders?)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als ie als enige kaart in je systeem al niet werkt vrees ik het ergste.
Maar goed:

- Probeer verschillende PCI sloten
- Zet in BIOS eventuele Assign IRQ to VGA opties aan
- Als je een AGP en de PCI kaart tegelijk gebruikt, zet in de BIOS de bootvolgorde op PCI first

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Sandervs1979
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:22
Heb verschillende PCI-sloten geprobeerd.
Ik geloof dat de kaart in de BIOS wel staat, want daar staat ergens dat er een "display contrlr" aan een pci-slot hangt. In windows gebeurt er echter niets, niets te vinden in Device Manager, geen lieve popup die vraagt of ik maar even drivers wil installeren, niets:(
Mijn moederbord is trouwens een Gigabyte 8PE667 Ultra2.

Kon in de BIOS trouwens geen "Assign IRQ to VGA" vinden. Moet zeggen dat er op de tv wel lichte storing in het zwart ontstond toen alleen de pci-videokaart erin zat. PC wilde echter niet doorstarten, want er was kennelijk geen beeldscherm gevonden....

Hoop dat jullie nog wat weten.