[win32/DDK]

Pagina: 1
Acties:

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

Topicstarter
heeft iemand een voorbeeld voor het opvangen van een IRQ van printerpoort?

Uit de DDK kan ik geen wijs. De bedoeling is dus dat ik in principe een eigen interrupt service routine aan de printer IRQ kan hangen of kan zien dat er de ISR
aangeroepen wordt waarop ik mijn programma dan een actie kan laten ondernemen.

Google leverde niks nuttigs op en het mag geen betaald pakket e.d. zijn.

Mag in elke taal maakt niet uit, voorkeur C++/C#.

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 16:18
Kijk eens bij de voorbeelden die bij de DDK zitten zou ik zeggen.
Mag in elke taal maakt niet uit, voorkeur C++/C#.
Volgens mij is de DDK toch wel erg C. Met bv VB ga je het niet redden denk ik :)

[ Voor 55% gewijzigd door farlane op 07-10-2004 19:33 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

Topicstarter
ik vraag het juist omdat ik uit de DDK geen wijs kan :P

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 16:18
TrasherXL schreef op 07 oktober 2004 @ 19:54:
ik vraag het juist omdat ik uit de DDK geen wijs kan :P
Dan zou ik het plan maar laten varen. Interrupt routines draaien altijd in ring 0, en daar kom je niet zonder de DDK.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

farlane schreef op 07 oktober 2004 @ 19:31:
Kijk eens bij de voorbeelden die bij de DDK zitten zou ik zeggen.

[...]

Volgens mij is de DDK toch wel erg C. Met bv VB ga je het niet redden denk ik :)
Met C# ook niet. C++ kan eventueel wel en een deel van de samples zijn ook in C++ (of tenminste... C met een paar C++ constructies) gemaakt.

Het feit dat de TS C# aanhaalt als 'kandidaat' taal geeft wel aan dat hij zich nog wat dieper moet verdiepen op de DDK. Ik weet uit ervaring dat als je eenmaal een beetje door hebt hoe het werkt het allemaal met wat prutsen wel uit te vogelen is...