Toon posts:

[php] phpMyAdmin + subdomein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak maar even gebruik van voorbeeld domeinen want de beveiliging houdt momenteel nogal de wensen over. De webruimte wordt gehost door een hostingprovider en volgens hun zou ik phpMyAdmin gewoon moeten kunnen installeren dus daar kan het niet aan liggen.

Het volgende is het geval:

Ik heb een domeinnaam 'domein' waar IP 1.1.1.1 bij hoort. Bij dit domein heb ik een subdomein gemaakt namelijk subdomein.domein.nl. Nu wil ik phpMyAdmin installeren op dit subdomein. Dit ging allemaal goed, als ik subdomein.domein.nl/phpMyAdmin invul dan gaat hij gewoon naar de index pagina en kan ik de database selecteren die ik wil. Als ik dan daadwerkelijk een database selecteer gaat laat hij echter een "Page nog found" error zien. Dit gebeurd bij elke link die op de indexpagina staat (Zolang die link linkt naar een site op de server) Als ik dan kijk naar welke lokatie de link verwijst dan zie ik 1.1.1.1/phpMyAdmin/left.php staan. Dat IP hoort echter bij het hoofdomein en phpMyAdmin staat niet in het hoofddomein maar in het subdomein. Hoe maak ik phpMyAdmin nou duidelijk dat alles op subdomein.domein.nl/phpMyAdmin staat? Ik heb in de config.inc.php al zitten klooien met $cfg['PmaAbsoluteUri'] en daar de goede URL ingezet maar dat helpt ook niet (En natuurlijk ook PmaAbsoluteUri_DisableWarning op TRUE/FALSE gehad)

Wie kan me helpen??

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

$cfg['Servers'][$i]['host'] = 'vul hier het subdomein is in'; mocht je dat nog niet gedaan hebben...

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:46
Wat houdt dat subdomein precies in? Is dat niet gewoon een mapje? Dan kan dit namelijk ook:
http://domein.com/subdomein/PHPMyAdmin

Verwijderd

Topicstarter
Er stond localhost dat deed het dus niet, heb er complete URL ingezet maar dat hielp ook niet.

Ik weet niet precies hoe het geregeld is mbt het subdomein, er staat wel een map 'sudomains' in de root van het hoofddomein maar die is leeg..

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:14

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Het ziet er heel erg uit als een configuratieprobleem. Ik zie weinig programmeerprobleem, in ieder geval. Vandaar:

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

megamuch schreef op 07 oktober 2004 @ 19:07:
$cfg['Servers'][$i]['host'] = 'vul hier het subdomein is in'; mocht je dat nog niet gedaan hebben...
Dat is voor de server waar je naartoe wilt connecten; ik denk niet dat de topicstarter daar naar op zoek is :)

[ Voor 11% gewijzigd door Spider.007 op 07-10-2004 20:07 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:27
Wat dacht je van ff in de config kijken en deze var invullen:

$cfg['PmaAbsoluteUri'] = 'http://subdomein.domein.nl/phpmyadmin';

(edit)
Ja ik heb je startpost gelezen, maar het kan simpelweg niet veel anders zijn. Controleer je URL en de slashes vooral.

[ Voor 39% gewijzigd door m33p op 07-10-2004 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd, werkt ook niet...

Zal op een of andere manier wel niet kunnen door dat subdomein dan ofzo...

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:27
Het kan wel, want ik heb het ook ;) Het enigste wat ik aanpas na een 'fresh install' van phpMyAdmin is de PmaAbsoluteUri en het is klaar. Wat je ook gewoon kunt doen is deze juist eens leeglaten, zodat ie geen absolute url gebruikt...
Pagina: 1