[php] probleem met setcookie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de setcookie functie.

Onderstaand script:

PHP:
1
2
3
4
<?php
$login=$_POST["login"];

setcookie("loginvalue", "$login");

geeft de waarschuwing:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/...file.php:1) in /www/....file.php on line 4

Ik weet dat ik setcookie() moet gebruiken voor dat er output naar de browser wordt verstuurd, maar wat doe ik hier fout dan?

ALvast bedankt
Mvg, Guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die error betekend dat je al output hebt, voordat je je headers veranderd. Dit mag dus niet. Je kunt dit oplossen door ob_start(); en ob_flush(); toe te voegen. Maar dat is een beetje halfbakken oplossing. Je code is gewoon wat rommelig.

Probeer eerst je headers in te stellen en hierna pas wat naar het scherm te schrijven.
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 18:52:
Ik weet dat ik setcookie() moet gebruiken voor dat er output naar de browser wordt verstuurd, maar wat doe ik hier fout dan?
Is dit het hele script? Dat bovenste <? is zeker een foutje?

[ Voor 32% gewijzigd door Noork op 07-10-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja die eerste <? is een foutje... mijn script begint bij die <?php op regel1

Verder is dit slechts het begin van het script, maar dit zijn de eerste regels...

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met headers instellen, maar ik ben ook niet zo vaak/lang bezig met php... Kun je iets specifieker zijn?

Alvast bedankt voor je snelle reactie...

Guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem al gevonden....

De whiteline tussen regel 2 en 4 was het probleem....

Gr Guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Lijkt me toch niet, aangezien lege regels tussen php tags meestal niet voor output zorgen. :Y)

Maarja, als het maar opgelost is he? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Cavorka op 07-10-2004 20:31 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:46

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

offtopic:
Het gebruik van "$variabele" is een beetje raar: een string bestaande uit 1 variabele :? maak daar maar snel gewoon $variabele van ;)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1