Toon posts:

Helpende hand nodig ivm Cobol 85

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij op school zijn net begonnen met het schrijven van Cobol programmatjes.

Als editor gebruiken wij CA-Realia workbench 3.0. Jammer genoeg vindt bijna iedereen in mijn groep dat zo een irritante editor dat ik besloten heb een nieuwe te zoeken.

Alleen snap ik nog niet genoeg van Cobol om te weten waar ik naar moet zoeken. En de dingen die ik vond waren ofwel nog te ingewikkeld ofwel doen ze niet wat ik wil.

De editor moet enkel dit kunnen : keywords zoals "compute" , "accept", "stop run"
in een kleurtje aangeven. En strings in een ander kleurtje. Ook moet je in cobol op een vaste plaats beginnen typen, bv eerst 8 spaties en dan daar typen. Als die editor dat automatisch zou corrigeren is dit mooi meegenomen :)

Weet er iemand iets simpels (zoals CA-Realia) maar dan iets moderner.

Alvast heel erg bedankt!!!!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:09
http://www.google.com/search?q=cobol%20ide

Levert dat geen bruikbare resultaten op?

Verwijderd

Topicstarter
imens veel:) ik heb er zo al een 7 tal gedownt...de meeste zijn iets te uitgebreid voor mij vrees ik. En bij de meeste werkt syntax highlighting niet(of ik doe iets fout). Ik hoop dat iemand me op het spoor van een zeer goede editor kan brengen ;) intussen zoek ik ook verder hoor!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05 13:16

Apache

amateur software devver

Wij gebruikten visoc vorig jaar ... meer wil ik er niet over kwijt, mijn mening over die ide kan ik niet echt objectief geven (ook niet over cobol zelf ;))

had ff niks beters te doen:
http://users.pandora.be/depot/screenshots/visoc.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Apache op 07-10-2004 19:52 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
Apache schreef op 07 oktober 2004 @ 19:36:
Wij gebruikten visoc vorig jaar ... meer wil ik er niet over kwijt, mijn mening over die ide kan ik niet echt objectief geven (ook niet over cobol zelf ;))

had ff niks beters te doen:
http://users.pandora.be/depot/screenshots/visoc.jpg
heb je hem toevallig nog:s kvind op google niet bepaald een link naar de site van visoc...:-)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

JEDit heeft syntax highlighting voor Cobol. Daarnaast is er voor Eclipse een speciale Cobol plugin. Misschien heb je hier wat aan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op 07 oktober 2004 @ 21:17:
JEDit heeft syntax highlighting voor Cobol. Daarnaast is er voor Eclipse een speciale Cobol plugin. Misschien heb je hier wat aan.
aha eclipse hebbe we op school ook, we doen er java mee!! maar je kan er dus ook cobol mee doen super!!!! thanks daar ben ik idd veel mee want dan is mijn probleem opgelost.

thanks _/-\o_

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:09
Tja, dat stond dus ook bovenaan Google link die ik gaf; exact het eerste resultaat. :/

[ Voor 20% gewijzigd door Soultaker op 08-10-2004 03:31 ]

Pagina: 1