Interne website Belkin access point onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Hallo.

De situatie & het probleem:
Een huisgenoot van me heeft een Belkin F5D6130n aangeschaft zodat hij ook draadloos met zijn laptop kan internetten. Nu werkt dat allemaal prima en zo, maar de draadloze verbinding is niet beveiligd! Iedereen in de buurt kan dus in principe op ons netwerk komen via zijn access point.

Al gedaan:
De normale manier van op de website komen is via een menu'tje waar je een netwerk kan kiezen en dan op connect drukken (volgens de 217 pagina's tellende gebruiksaanwijzing). Maar wanneer wij op connect drukken komt er geen website in beeld (eigenlijk gebeurd er niets)...
Nu dacht ik aan de firmware updaten, maar dat heeft belkin heel handig gedaan.. Via de interne website kan je dat heel simpel doen. Tenminste.. Als de interne website op één of andere manier in beeld wil komen...

Heeft iemand van jullie ervaring met een belkin access point of gewoon voldoende kennis om op de interne website komen zodat we WEP aan te zetten?

Alvast bedankt!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 12:09

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Kun je niet via de LAN poort op de webpage komen ?

Trouwens, als je zelf niet via de WLAN aansluiting op je web page kan komen, dan kan iemand anders dit ook niet. Kan uiteraard wel via je WLAN poort het Internet op....

WEP is wel beveiliging, maar niet echt heel veilig. WEP is simpel te kraken. WPA is beter.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• InterCC
De access point heeft maar 1 poort.. het is een heel simpel ding. Er gaat van de router een kabel naar de access point en vandaar wordt het signaal draadloos.
Op het ip adres wat door de access point naar de laptop gaat kan ik niet op de access point komen..
(in het geval van vandaag was dat 10.0.0.11, toegewezen door de router.)
Op internet zie ik ook allemaal screenshots van de "interne website", maar ik (en die huisgenoot) kan er gewoon niet opkomen..

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 15:28
simpel: hang de AP met die ene ethernet poort aan je pc, fiets naar ip adres 192.168.2.254 (standaard adres van belkin routers en accesspoints)
config het kreng zodat je iig toegang hebt

heb je al toegang (zij het onbeveiligd):
gebruik dhcp of klop een ip adres in die range in, en fiets wederom naar
192.168.2.254
inloggen, configgen maar

• InterCC
Dank u. Ik zal het morgen doorgeven aan die huisgenoot.. Om hem nu wakker te maken gaat wat ver :P