Toon posts:

ASUS GeForce 2 MMX400 64MB updaten (ook verdere systeem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mense,

me pa wil weer eens niet gaan updaten met de pc... Dus moet ik het maar doen met deze (klote) pc. De proc. heb ik al geklockt van 1.70GHz naar 2.00GHz en vin ik lkkr draaien. Geheugen heb ik ook omhoog gezet en wil nu nog de videokaart updaten. Eerst heb ik om maar te beginnen POWERSTRIP gedownload, en heb de Core van 200MHz naar 250MHz geclockt, de Memory van 180MHz naar 210MHz. Maar ik vin de vermogenswinst niet egt geweldig, en dus ging ik op internet kijke hoe ik de kaart een beetje kon verbeteren. Toen heb ik gevonden dat ik de BIOS kan updaten, maar ik kan nergens vinden hoe ik dit moet doen en welke BIOS ik moet gebruiken.... Maar als iemand nog andere tips heeft om de pc een beetje sneller te maken zijn die natuurlijk ook welkom!

Alvast bedankt iedereen.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:40

Nik

Bios van je PC zelf? Daar doe je niet veel aan. En je bios van je graka is denk ik niet te "updaten". Normaal heet dat flashen. Bij sommige kaarten kan het wel (bijvoorbeeld Radeon 9800 PRO naar XT).

Voor jou zit er denk ik niet anders op dat óf andere koeling erop te zetten (kun je verder overclocken), óf een andere graka te kopen. :)

Verwijderd

Topicstarter
BIOS van het moederbord heb ik al geupgrade... En hoe duur is een andere cooling? Ik denk dat ik die ook wel zelf kan maken met een heatsink en een 80x80mm fan...

Verwijderd

Mijn topic over VGA bios flashen: VGA BIOS flash ervaringen topic

Hoe heb je je geheugen "omhoog gezet"? Gewoon met een hogere FSB, of heb je ook de timings aangepast?

Mischien ook handig om wat meer info te geven over je systeem, en even te vertellen WAT er nou precies te traag is. De meesten mensen die ik ken hebben echt een tig keer tragere PC dan jou en zijn er echt gelukkig mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geheugen heb ik omhoog gezet met een hogere FSB (van 100 naar 118 en de Vcore van 1.7V naar 1.8V gezet),

SPECS:

P4 1.70GHz @ 2.00GHz
stock koeling
ASUS P4T-E moederbord
2x 128MB RIMM geheugen
40GB harde schijf
DVD-speler
CD brander
ASUS GeForce 2 mmx400
1x case fan
creative Sound Blaster 5.1 digitaal

Owja, de GPU staat standaard op 200/365, maar bij powerstrip (wat ik niet geloof) 200/180... EN DAN ISSIE TERUGGEKLOCKT.... :? :? :? :?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:31

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 17:53:
Mijn geheugen heb ik omhoog gezet met een hogere FSB (van 100 naar 118 en de Vcore van 1.7V naar 1.8V gezet),

SPECS:

P4 1.70GHz @ 2.00GHz
stock koeling
ASUS P4T-E moederbord
2x 128MB RIMM geheugen
40GB harde schijf
DVD-speler
CD brander
ASUS GeForce 2 mmx400
1x case fan
creative Sound Blaster 5.1 digitaal

Owja, de GPU staat standaard op 200/365, maar bij powerstrip (wat ik niet geloof) 200/180... EN DAN ISSIE TERUGGEKLOCKT.... :? :? :? :?
200/180 == 200/360, dat komt omdat er DDR-geheugen op zit en dat draait op dubbele kloksnelheid :)
Wat je het beste nog kunt doen is die videokaart echt vervangen, elke kaart die je nu kunt kopen voor een lage prijs is nog sneller dan wat je nu hebt en als je dat ding gaat overklokken maakt dat echt geen drol uit in nieuwere spellen. :P

Je geheugen van 256 naar 512MB uitbreiden doet btw ook wonderen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

sapphire

Die-hard pruts0r

ddr ? 2x 180=360 mhz ?
edit net te laat ;)

[ Voor 33% gewijzigd door sapphire op 07-10-2004 18:01 ]

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei al; dat me pa niet wil upgraden...

Verwijderd

De laatste P4 1,7GHz die ik in handen kreeg ging makkelijk over de 2GHz heen met stock cooling, standaard voltage en standaard RIMM. Ik kreeg em zonder probs van 100 naar 133MHz FSB.

Als je nou 2x 128MB rimm voor je pa koopt, wat is dan het probleem? FF kast open, en dr in drukken, denk niet eens dat ie t merkt. Anders ff 150 pleuro neerleggen voor een nieuwe videokaart. Of zit je pa met garantie oid?

Verwijderd

Topicstarter
ik zit redelijk zonder geld... En de pc upgraden doe ik niet, want hij is toch niet van mij, en hij zou het wel vreemd vinden als ik ineens niet meer zeur dat de pc helemaal klote is...

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:40

Nik

Sja, dat is het juist, een PC kopen kost geld, maar hem onderhouden ook. Een heatsinkje met koeler kost al snel 10 euro, en dan heb je "het minimale". Je zal dus wel geld moeten gaan spenderen om je pc sneller te maken.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 19:35:
ik zit redelijk zonder geld... En de pc upgraden doe ik niet, want hij is toch niet van mij, en hij zou het wel vreemd vinden als ik ineens niet meer zeur dat de pc helemaal klote is...
Mja... Bekijk het ook uit het oogpunt van je vader :) Hij heeft een PC gekocht om een beetje op te internetten en om een briefje te tikken in word :) .. Hij heeft hem dus niet gekocht voor jou om spelletje's op te spelen, zal jij er spelletjes op willen spelen dan zal jij hem dus ook zelf moeten upgraden of een eigen computer kopen... Of gewoon genoegen nemen met wat je hebt :) En misschien als je nu ophoudt met zeuren, kan je met sinterklaas of de kerst wel een leuk pakketje met een Grafische kaart krijgen ;) (Klein beetje aangeven wat je wil kan natuurlijk best ;) )

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 21:49
wat betekent dat allemaal?
maar ik denk dat het overklokken niet veel uithaald het zal tooch geld gaan kosten anders kijk je even op marktplaats voor een tweede hands videokaart

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Ik stond ook voor zo'n punt toen m'n pa de duidelijk te ouwe P3 500 niet wou upgraden, toen maar van m'n zuurverdiende AH-geld (was toen 16) een Athlon 1200-tje gekocht. En PC's blijfen bouwen.

Kijk es wat er in m'n signature staat nu... Juustem, en als ik m'n pa niet voor weinig m'n ouwe stuff had laten overkopen, had hij nu nóg met die P3 500 gezeten.

Maar ik moet je helaas teleurstellen,

Een dergelijk oude videokaart haal je niets meer uit, het is niet zo dat hij door een VGA-BIOS upgrade ineens presteerd op GeForce 4 TI4200 niveau. Het is en blijft een hond, met 4 poten, een staart, een kop, en 2 oren. Ongeveer die vergelijking dan. Hij zal geen háár beter presteren.

En al kocht je een snellere videokaart, wordt hij weer klein gehouden door de rest van je systeem.

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-01 13:53

Night89

Als je alles op een rijtje heb

dat ken ik ;) ( ook zoon van zo'n soort vader ;)

alleen wil deze versie ook nog videobewerken enzo, dus staat er hier toch nog een P4 3,0 9800 pro 1024mb ram en 300gb totaal :)

maar ontopic:
als ik jou was zou ik kijken voor een leuk 2ehands videokaartje , heb ik ook gedaan toen we nog met een PIII 866 en een Gf2MX zaten, voor 135 gulden de XFX GF4 Ti4200 64 mb DDR op de kop getikt, dat was een wereld van verschil ;)

ik heb nu de PIII 866 gehad, en zit nu hard te sparen om op de HCC een AMD64 3200+ te kopen, met een DFI lanparty mamaplank,

dus als je echt wat wil: gewoon sparen ;)

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Topicstarter
Sparen... Eerst nog me pa €200,- trugbetale, want ik heb nog een andere (dure) hobby; en dat is met bestuurbare auto's racen. En die gaan ook veel kapot omdat ze zo hard gaan (hij loopt nou 70) en heb net weet geld uitgegeven... snifsnif... Maar misschien dat deze hobby wel op ga geven als ik er een goed bod op krijg, en dan kan ik wel een leuk pctje kopen bij ALTERNATE ofzow... Maar dat duurt nog wel ff!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

offtopic:
Goh ik ben dus niet de enigste met z'n vader O-)

Ik bedoel ik weet niet welke spellen je speelt, maar het enigste dat je wint met OCen is een paar FPS erbij, meer niet :> En bovendien, hoe warm zal een GF2 mx worden zeg, ik heb die dingen zien draaien zonder koeling :P

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik speel onder andere games zoals NFSU, F1 2002, CMR4, DTM RD2 en allemaal van dat soort racespellen. En ik heb gisteravond weer een beetje zitten klokken en nu draait ie hardstikke stabiel op 240/440, en ik vin het eigenlijk wel een wereld van verschil omdat k CMR4 eerst op de laagste details kon spelen en nu ineens op de volle details, maar met de anti-analising(of zoiets :P) ben ik nog niet bezig geweest.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 16:02
Ok, je bent dus 15 right, aan wat in je profiel staat in ieder geval af te lezen.

Nu is het wel eens lonend, ik weet niet of je werkt, maar zo aan je houding te horen niet :Y) . Toen ik 15 was heb ik ook mn eerste PC gekocht, waar ik nu nog gedeeltelijk op typ :9 .
Maar wat ik wil zeggen, vanaf je 15e kan je een dagblad lopen, ik zelf liep de haagsche courant, 6 dagen in de week, smiddags en verdiende 100 euro per maand vast (dat vaste is makkelijk, kan je ook mee rekenen voor op het eind van de maand enzo) .
En dan was de minst betaalde, NRC handelsblad verdien je richting de 125 / 130 per maand mee en als je een ochtend wijk gaat lopen loop je helemaal binnen...

Kortom, steek je handen eens uit je mouwen, het helpt echt! :7

Ok, een beetje clocken van een GF 2 is ook leuk, ik geef toe, had ik ook eerst in mn bakkie :>

En dan nog, je noemt games die allemaal redelijk nieuw zijn en dus heel wat vragen van de hardware. Echt, een eigen pctje, dat is zoooo fijn. En als je dan dat geld verdient kan je er ook, omdat je maandelijks een bedrag verdient, bijvoorbeeld een ADSL of KABEL abbonement nemen of met je vader mee gaan betalen en gaan upgraden naar 2mbit ofzo :)

Nu vind ik het genoeg geweest 8)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 07:07
Het is GeForce2 MX400, de GPU word niet door Intel gemaakt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Killalot op 09-10-2004 00:09 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 15:00:
Nou, ik speel onder andere games zoals NFSU, F1 2002, CMR4, DTM RD2 en allemaal van dat soort racespellen. En ik heb gisteravond weer een beetje zitten klokken en nu draait ie hardstikke stabiel op 240/440, en ik vin het eigenlijk wel een wereld van verschil omdat k CMR4 eerst op de laagste details kon spelen en nu ineens op de volle details, maar met de anti-analising(of zoiets :P) ben ik nog niet bezig geweest.
Nee dat zal die doen, geloof mij AA zal die nooit van z'n levendagen trekken ;)
Ik ken geen van de bovenstaande spellen/afkortingen maar lijkt mij wat vaag dat je door die paar extra MHz'tjes nu opeens alles op highest detail kan spelen ( tenzij het spellen zij die er standaard neit uitzien)

offtopic:
toen ik 15,5 was zat ik aan me 2e stereo, had ik een eigen tv,video, pc en mobieltje. Daarvan is misschien 1% van me ouder gefinancierd :P
(moest ik ook ff kwijt, niet op letten verder :P

Gabriël AM5

Pagina: 1