[Net Send] wat is een bezwaar

Pagina: 1
Acties:

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 23:41
Waarom hebben systeembeheerders liever geen gebruik van Net send?
Als ik het goed heb begrepen is hier geen sprake van Broadcast (versturen naar iedereen, alleen de geadresseerde leest het), dus dan is de netwerk belasting toch niet te hoog?
Zo wel, waarmee kan ik de netwerk belasting vergelijken als ik netsend gebruik?

(Er even vanuit gaande dat ik geen spamactiviteiten ontwikkel)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

• Kinderachtige mensen die er misbruik van maken
• Spam
• Nog meer kiddies / mensen die er misbruik van maken

:+

edit:

Trouwens zag ik na deze reply [rml][ Net Send] zoek speciaal progje[/rml] en verwijs ik nog eens naar het woordje misbruik :X

[ Voor 41% gewijzigd door F_J_K op 07-10-2004 16:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Netsend is op zich geen probleem. Het is de gerbuiker die er misbruik van maakt waar de systeembeheerder gek van wordt.

Je kan berichten naar iedereen sturen en met een simpel .bat bestand kan je een endless loop generenen waardoor alle gebruiks niet meer kunnen werken.

Dit zou voor mij al reden genoeg zijn om netsend uit te schakelen....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 16:49 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Met behulp van "*" als bestemming heb je dus wél een broadcast :)

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Lol, dat waren nog eens tijden :D

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Huisgenoot van me haalt dat geintje keer op keer uit :(
Kan je niks meer doen dan venstertjes wegklikken....

Verwijderd

Bram77 schreef op 07 oktober 2004 @ 16:50:
Gewoon aan de kant schuiven en verder werken.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Zie de SA FAQ: Schakel de messenger service uit (en/of als je XP gebruikt: je loopt achter, installeer SP2 ;) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Ik werk op een school als sysad en de reden dat wij het blokkeren is omdat docenten het vervelend vinden als leerlingen tijdens de les alleen maar berichtjes naar elkaar zitten te sturen.

Het wordt doorgaans voor niks anders gebruikt dan klieren en niet opletten :)

• twitt
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:51
Gewoon naar hem toe lopen en hem op zn bek timmeren.

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
*Ploink*

PC01 stuurde om 11:51 een bericht:
Whahaha! Ph34r my l33t h4x0r sk1llz

... :O

shutdown -s -m \\PC01 -t 5 -c STFU
>:)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-08 19:46

Nik

Ye Greate'96 schreef op 07 oktober 2004 @ 16:52:
Ik werk op een school als sysad en de reden dat wij het blokkeren is omdat docenten het vervelend vinden als leerlingen tijdens de les alleen maar berichtjes naar elkaar zitten te sturen.

Het wordt doorgaans voor niks anders gebruikt dan klieren en niet opletten :)
precies! Hier dus ook... Maar wij hebben dan wél msn aan staan :P Via ISA server kunnen we msn in en uitschakelen. Werkt als een zonnetje :)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:57

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

messenger service disablen en je bent er vanaf......

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Mensen, laten we wel een beetje serieus blijven ;)
edit:
Trouwens niet gericht op BlaTieBla hoor, al is dat wel nogal dubbelop ;)

[ Voor 46% gewijzigd door F_J_K op 07-10-2004 17:13 ]

Verwijderd

Je kan merken dat het "Schoolseizoen" weer volop begonnen is. Al die nieuwe HBO/MBO-er tjes die ff denken het schoolnetwerk plat te leggen met NetSend.... Novell had hier ook een leuke tegenhanger voor... :D

• IJzerboot
Maar zolang je dus niet met die bat-acties zit te ouwehoeren is er dus geen sprake van netwerkoverbelasting?

En inderdaad, het is niet "alleen maar", maar ook om s'avonds lekker te geinen.

Iemand die geen MSN heeft maar zijn pc wel aan heeft staan is zo toch nog te bereiken. Ook als diegene ligt te slapen, want je weet zeker dat hij het berichtje ziet. En die hoef je dan dus niet per ongeluk wakker te bellen.
Dus afgezien van het geinen ook erg nuttig.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 17:22:
Je kan merken dat het "Schoolseizoen" weer volop begonnen is. Al die nieuwe HBO/MBO-er tjes die ff denken het schoolnetwerk plat te leggen met NetSend.... Novell had hier ook een leuke tegenhanger voor... :D
Idd... en die valt nog meer in het oog. Kan je vanuit je systray benaderen en netjes kiezen wil je wilt lastigvallen ook nog... :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:44

Duinkonijn

Huh?

King_Louie schreef op 07 oktober 2004 @ 17:07:
*Ploink*

gmta })

het leuke is dat de machine naam er altijd bij staat.

als je een 2k* domein draait kan je messenger al in je gp uitzetten

[ Voor 11% gewijzigd door Duinkonijn op 07-10-2004 17:30 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• kamerplant
  • Niet online
De overlast is niet zo zeer een technisch probleem, qua dataverkeer zal het allemaal wel meevallen, het is meer de irritatie van zo'n irritant popup schermpje wat je de hele school door kan sturen :+
Bij ons op school staan er grote felle knipperende waarschuwingen (PowerPoint, als hij niet gecrashed is) met dat je absoluut geen netsent gebruiken mag, anders wordt je account geblokkeerd! Als je zo als systeembeheerder te werk gaat, ben je behoorlijk kansloos, dat zijn ze bij ons op school dus ook. Zoiest hoort gewoon niet eens te kunnen op een netwerk.
Ach, bij ons op school zou niemand het iets kunnen schelen als het account geblokkeerd wordt, er zwerven genoeg 'annonieme' accounts rond. Maarja, na 2 keer is de lol toch ook wel weer er vanaf. De systeembeheerders zijn te sneu om te pesten :+

🌞🍃

• Ye Greate'96
  • Laatst online: 12-08 07:28
DeMoN schreef op 07 oktober 2004 @ 17:25:
[...]

Idd... en die valt nog meer in het oog. Kan je vanuit je systray benaderen en netjes kiezen wil je wilt lastigvallen ook nog... :)
Die N is mooi gedisabled :) net als de optie "Enable send message dialog"

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

DataBeest schreef op 07 oktober 2004 @ 17:32:
De overlast is niet zo zeer een technisch probleem, qua dataverkeer zal het allemaal wel meevallen, het is meer de irritatie van zo'n irritant popup schermpje wat je de hele school door kan sturen :+
Bij ons op school staan er grote felle knipperende waarschuwingen (PowerPoint, als hij niet gecrashed is) met dat je absoluut geen netsent gebruiken mag, anders wordt je account geblokkeerd! Als je zo als systeembeheerder te werk gaat, ben je behoorlijk kansloos, dat zijn ze bij ons op school dus ook. Zoiest hoort gewoon niet eens te kunnen op een netwerk.
Ach, bij ons op school zou niemand het iets kunnen schelen als het account geblokkeerd wordt, er zwerven genoeg 'annonieme' accounts rond. Maarja, na 2 keer is de lol toch ook wel weer er vanaf. De systeembeheerders zijn te sneu om te pesten :+
mja bij ons hebben ze die accounts hard nodig, en als ze misbruik maken dan
kunnen ze dokken om het account terug te krijgen 1x 5 euro 2x 10 euro 3x 15 euro etc...

sinds dien is het een stuk rustiger. buiten dat zijn we nu langzamer hand aan het
overgaan op xp dus doet de gp zijn werk

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

IJzerboot schreef op 07 oktober 2004 @ 17:23:
Maar zolang je dus niet met die bat-acties zit te ouwehoeren is er dus geen sprake van netwerkoverbelasting?
Voor een serieus bericht niet nee. Als leuk geintje IMHO ook niet maar de eerste grappige keer moet ik dit decennium eerlijk gezegd nog tegen komen via zoiets :o
Iemand die geen MSN heeft maar zijn pc wel aan heeft staan is zo toch nog te bereiken. Ook als diegene ligt te slapen, want je weet zeker dat hij het berichtje ziet. En die hoef je dan dus niet per ongeluk wakker te bellen.
Dus afgezien van het geinen ook erg nuttig.
Totaal niet nuttig voor hetgeen jij noemt. Daar is e-mail voor. Of de offline cache van ICQ, een briefje/post-it, SMSje, voicemail, etc. Je kunt er totaal niet van uit gaan dat iemand een dergelijk bericht leest.

Voor berichten van een admin die weet wat er draait in het netwerk daarentegen, kan het erg makkelijk zijn. Zo ook voor andere statusmeldingen, maar voor gebruiker naar gebruiker zijn er makkelijkere en betere kanalen. Ook was het 10 jaar terug de allereerste keer misschien grappig, maar dat is het al lang niet meer. IMHO dan ;)

Maar goed, schadelijk is het niet (op een fatsoenlijk gepatched systeem). Net zo min als dat een open relay e-mailserver niet schadelijk is. Tot er mensen in grote getalen misbruik van maken. Een enkele keer alleen jij een grapje via de messenger service kan geen kwaad op het netwerk (of het grappig is is een tweede: dat hangt helemala van je eigen [i]originele[i] uitvoering af :+ ). Als anderen het (ook) gaan doen wordt het wel schadelijk. Niet vanwege bandbreedte, zolang je niet op GSM-snelheden werkt, wel vanwege verloren tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 07-10-2004 19:17 . Reden: decennium heeft 1 c :o ]

• Bram77
twitt schreef op 07 oktober 2004 @ 17:06:
[...]

Gewoon naar hem toe lopen en hem op zn bek timmeren.
Dat doe ik ELKE keer. Volgensmij vind hij dat gewoon lekker!

• Bram77
King_Louie schreef op 07 oktober 2004 @ 17:07:
*Ploink*

GnaGnaGna'st }) _/-\o_

Dank u!! :D

Verwijderd

Is dat ook niet voor de beveiliging dat ze dat uitschakelen?

Ik weet dat bij ons de systeembeheerder op de server al die games zoals solitair enzo allemaal uitgeschakeld heeft omdat men via patience kan inbreken of daar misbruik van maken ofzo

• IJzerboot
Tja, over humor kan je twisten he?

• cablerichy935
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

maar werkt dit ook echt? zal het eens proberen bij mij op het werk

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

cablerichy schreef op 07 oktober 2004 @ 20:39:
maar werkt dit ook echt? zal het eens proberen bij mij op het werk
wat? net send of het blokkeren er van?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 19:55:
men via patience kan inbreken of daar misbruik van maken ofzo
Welnee. Patience is gewoon een dom kaartspel. Punt.

Spelletjes kan je ook lekker thuis doen; het valt gewoon niet onder de taak waarvoor jij die pc tot je beschikking hebt, of ze zijn bang dat je niet meer aan je werk zit.

{signature}

Verwijderd

Ehm, 'Studentjes' doen in hun eerste jaar meer dan alleen IE-en en Office-en.... Solitaire niet meegerekend....is alleen voor mensen die geen connecties hebben (zoals de naam al zegt)...Hartenjagen is leuker!

Kortom, ik dacht dat er al 10 topics icm NetSend op GoT rondzworven.... Is ooit door MS bedacht om Sysadmins de mogelijkheid te geven om gebruikers te waarschuwen voor een geplande Shutdown van de Server....

Ze hebben er toen ff niet bij stlgestaan dat het andersom ook kan.... (en iedere zichzelf respecterende Sysadmin heeft allang die zooi uit staan op zn Netwerk....) Vroegah had niet ieder lid van de IT staff een GSM....

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 01:11:
Vroegah had niet ieder lid van de IT staff een GSM....
offtopic:
heel vroegah had niemand een gsm.

maar goed vroeger werd net send ook door de server gebruikt om aantegeven als er iets was afgedrukt op de server

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op de universiteit heb ik het ook eens gedaan.
Dat was lachen. :)
Maar ja, he is wel zwak dat het niet uitgeschakeld staat standaard.

[ Voor 11% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-10-2004 18:23 ]

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Wij kunnen gewoon net send doen op school we doen het alleen niet is gewoon triest...

Keertje naar iemand wat sturen van kom is hier snap het niet is wat anders maar gewoon er mee spammen is best triest :/
Pagina: 1