WinXP reinstall herkent drive niet in dos

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb vorige week mijn mobo + cpu + mem geupgrade (oude A7V266, xp2400+ 266FSB, 768mb pc2100 266mhz) (nieuwe A7V8X-X, XP3000+ 400FSB, 512mb pc3200 333mhz)
En alles liep nog hetzelfde in winXP geen errors of iets anders. Ik had van te voren al mijn drivers en software al up-to-date om de nieuwste hardware te kunnen ondersteunen.
Maar nu wil ik dan toch eens mijn windows opnieuw installeren.
Ik heb er 2 drives inhangen (2x WD 120gig 8mb) een voor opstart windows C: drive en een voor data opslag D: drive.
Nu wil ik dus rebooten met floppy om C: te formatteren maar hij kan niet de C: drive vinden in dos. (Data drive heb ik al afgesloten voor als wat fout gaat) maar als ik mijn data disk weer terug hang ziet hij die als C: in dos.
Als ik dan weer gewoon winXP opstart is alles weer het oude: C: winXP disk en D: Data opslag disk.
Ik heb bootdisk van bootdisk.com geprobeerd (win98se bootdisk) daar zag hij C: ook niet mee. Ook in winxp bootdisk gemaakt maar daar lukte het ook niet mee.

Ook heb ik direct van winXP CD-rom geprobeerd te booten en te installen maar dan geeft hij een vage error. Zal zometeen even nog een keer proberen en die error hier wat duidelijker posten.

Reden dat ik opnieuw wil installeren is dat ik het gevoel heb dat mijn spellen veel sneller kunnen nu met mijn nieuwe hardware. Want het is alsof ik nu geen snelheids verschil heb in vergelijken met mijn oude mobo-proc-mem opstelling. :(

Iemand suggesties?

Trouwens mijn C: WinXP drive is NTFS en D: Data opslag drive is Fat32

- Mijn PC -

• TagTag
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-05 08:16

TagTag

Chevrolet Corvette rocks

Good-old (MS)-DOS herkent geen NTFS schijven, dus het is niet raar dat dos hem niet ziet. Je zult toch via de opstart van de Windows XP cd werken, deze kan hem namelijk wel zien.

De errormelding is ook handig om te weten :)

Dat ie trager ging lopen, komt omdat windows voor al die nieuwe hardware nieuwe drivers ging installeren, en de oude laat staan. Deze staan allemaal in de weg, dus vandaar dat het verschil in snelheid haast niet te merken is.

[ Voor 34% gewijzigd door TagTag op 07-10-2004 16:29 ]

Macbook 2,4ghz, Acer Aspire 1694v1, Athlon Thunderbird 1,2ghz en Phenom II X3 720 BE

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 06:50

Scraper

ErikJ

Dos kan geen ntfs lezen, daar zit je probleem. Maar om de betreffende schijf te formatteren hoef je niet met een dosflop op te starten.

Als je met de cd van XP opstart dan kun je tijdens de installatie kiezen waar je XP wilt installeren en dan kun je ook kiezen om de schijf te formatteren.

edit: /te traag

[ Voor 4% gewijzigd door Scraper op 07-10-2004 16:29 ]

Verwijderd

NTFS kan ook niet gelezen worden door een Win98 bootflop.
Die schijf zal worden overgeslagen en pakt hij de eerst beschikbare Fat32-partitie en dat is dan de C-schijf.

Beter is om vanaf de XP-CD te booten en daarmee de C-schijf te formatteren, maar dan moet je wel eerst die foutmelding oplossen ;)

offtopic:
Ik tik te langzaam ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 16:30 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Spitfire_V5 schreef op 07 oktober 2004 @ 16:19:
Reden dat ik opnieuw wil installeren is dat ik het gevoel heb dat mijn spellen veel sneller kunnen nu met mijn nieuwe hardware. Want het is alsof ik nu geen snelheids verschil heb in vergelijken met mijn oude mobo-proc-mem opstelling. :(
25 % sneller "voel" je nauwelijks. Dat verschil zou je wel goed moeten kunnen meten.

.. rest is al door anderen gereplied. gouden regel: altijd formateren met het OS dat je erop gaat zetten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:09
Het eerste probleem is door bovenstaande mensen al beantwoord, dos leest simpel weg geen ntfs hd's. Ik ga dit topic even sluiten, anders krijgen we straks een dubbele discussie wat voor onduidelijk heden gaat zorgen. Zorg even dat je in het nieuwe topic duidelijk aangeeft wat de error melding is, en omschrijf je probleem even duidelijk :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.