Toon posts:

Probleem op werk wegens verhuizing pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons op het werk zijn we enkele ruimtes aan het veranderen en hebben we dus enkele pc's verplaatst (1x win2k en een winnt systeem). Beide ps's hadden daardoor geen netwerkverbinding meer.

Door nu een wireless-G acces point (WAP54G) van linksys bij de de server te plaatsen en op het WIN2K systeem een wireless-G usb network adapter (WUSB54G) aan te sluiten en te installeren hebben we het WIN2K systeem weer online. Nu nog het WINNT systeem, we hadden al een wireless-G PCI adapter (WMP54G) maar dat werkt niet onder NT.

Dus is mijn vraag: "Hoe kan ik dit eenvoudig/goedkoop oplossen??"

Ik dacht al aan een crosslink tussen het WIN2K en WINNT systeem maar hoe stel ik dat dan in??

Iemand nog meer goede ideen??

Verwijderd

Hoe stel je dat in? Gewoon internet delen op die Windows 2000 PC. Plain and simple ICS instellen en een tweede netwerkkaart in die Windows 2000 machine instellen op een ander subnet dan waarin die WiFi-adapter zit. En natuurlijk hetzelfde doen bij die Windows NT4-machine.

Maargoed, als je het een beetje professioneel wilt oplossen kun je beter twee AP's nemen en die laten bridgen zodat je in die afgelegen ruimte gewoon weer bekabeld verder kunt netwerken.

Verder heeft dit weinig te maken met Professional Networking & Servers. PNS > NT dus.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb een crosslink tussen het NT systeem(pc2) en het Win2k systeem(pc1) en ik kan van beide pc's naar elkaar pingen maar ICS kan ik niet inschakelen van de wireless-G USB network adapter op pc1 want dan wil hij zijn ip adres veranderen naar 192.168.0.1 en als ik dat toe sta dan heb ik geen verbinding meer met mijn netwerk. En dat is juist de bedoeling

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Zucht. Zelf wat proberen is ook een kunst. Je moet niet de "vaste" verbinding op de Windows 2000 bak delen, maar de draadloze (rechtsklikken - eigenschappen - geavanceerd - delen o.i.d.). Dan wordt de vaste inderdaad op 192.168.0.1 ingesteld, maar de draadloze blijft op het (bijv. door dhcp toegekende) adres staan.

[ Voor 9% gewijzigd door pinockio op 08-10-2004 08:54 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Je hebt nog een Access-point nodig. Je maakt een brug tussen de 2 access-points. Vervolgens ga je vanaf je 2e access-point weer gewoon met kabeltjes verder.

Verwijderd

pinockio schreef op 08 oktober 2004 @ 08:52:
Zucht. Zelf wat proberen is ook een kunst. Je moet niet de "vaste" verbinding op de Windows 2000 bak delen, maar de draadloze (rechtsklikken - delen). Dan wordt de vaste inderdaad op 192.168.0.1 ingesteld, maar de draadloze blijft op het (bijv. door dhcp toegekende) adres staan.
Hij wil helemaal geen internet-verbinding delen. Het gaat om een bedrijfsnetwerk. En dan kan het lastig zijn dat je in een andere IP-range komt te zitten i.v.m. servers bereiken enzo.

Verwijderd

Topicstarter
juist de bedoeling is het volgende:

netwerk sever ----access-point---- wireless-G usb network adapter ----- win2k systeem --crosslink---- winnt systeem

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 08:54:
[...]

Hij wil helemaal geen internet-verbinding delen. Het gaat om een bedrijfsnetwerk. En dan kan het lastig zijn dat je in een andere IP-range komt te zitten i.v.m. servers bereiken enzo.
Sorry... uit je eerdere bericht volgde voor mij dat TS niet wist hoe dit in elkaar zat. Je hebt namelijk nog wel contact via de draadloze verbinding met het bedrijfsnetwerk omdat een en ander gerouteerd wordt als je ICS gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door pinockio op 08-10-2004 09:12 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

pinockio schreef op 08 oktober 2004 @ 09:11:
[...]

Sorry... uit je eerdere bericht volgde voor mij dat TS niet wist hoe dit in elkaar zat. Je hebt namelijk nog wel contact via de draadloze verbinding met het bedrijfsnetwerk omdat een en ander gerouteerd wordt als je ICS gebruikt.
Zoiets zou ik niet in mijn bedrijfsnetwerk willen hebben. Maargoed, als het bedrijf van de TS daar geen problemen mee heeft, van mij mag het. (Of het allemaal vlekkeloos gaat werken is erg afhankelijk van de applicaties die gebruikt worden. Ik heb hier applicaties draaien waarbij zo'n constructie problemen zou veroorzaken.)

Besef wel:

Zodra de 2k-machine problemen heeft, ligt ook de NT4-bak plat.

Ik zou gaan voor:

Servers <--> AP <====> AP <--> werkstations.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 09:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 08:54:
[...]

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 08:57:
juist de bedoeling is het volgende:

netwerk sever ----access-point---- wireless-G usb network adapter ----- win2k systeem --crosslink---- winnt systeem
Dat valt dus wel mee, BazzH ;)

Maar dat is inderdaad nogal een ranzige oplossing. Die WiFi-verbinding gewoon omzetten naar Ethernet is handiger.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens bedankt heb tijdelijk een wireless adapter kunnen lenen bij de leverancier van de andere spullen (hij had ze niet op voorraad) en deze adapter zet het wireless om naar ethernet en het werkt perfect.
Pagina: 1