[XP ICS] Niet meer werkend te krijgen na herinstall + SP2

Pagina: 1
Acties:

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
De situatie: XP SP2 computer met 2 NICs en een wireless kaart. Alle IP adressen zijn 'fixed'
Nic 1 is puur voor lokaal gebruik en heeft als IP 192.168.0.200. Hier hangt een PC achter met IP 191.168.0.111, die hoeft niet naar het internet.
Nic 2 is voor connectie naar internet en heeft als ip 10.0.0.150. Hier achter hangt een ADSL modem. Daarvoor staat ingesteld een VPN voor MXStream. IP 10.0.0.138 pc1. Volkomen standaard dus allemaal.
De wireless kaart heeft als IP 192.168.0.1

Tot gisteren draaide ik met XP en SP1. Ik had ICS aan staan zodat ik met mijn laptop draadloos het internet op kon. Geen enkel probleem het werkte prima

Ik heb vandaag een re-instal gedaan van XP met direct SP2 achteraan. Mijn normale MX Stream verbinding werkt prima. Maar ICS is niet meer aan de praat te krijgen. Als ik probeer via de wizzard ICS naar mijn draadloze verbinding te gebruiken krijg ik de mededeling terug:
765 Internet connection sharing cannot be enabled. A LAN connection is already configured with the IP address required for automatic IP addressing
Dat betekent dus dat hij 198.168.0.1 niet mag gebruiken omdat het ergens anders al in gebruik is. Tsja...waar dan? Ik heb al geprobeerd om het IP adress van de wireles kaart tijdelijk op wat anders te zetten. Ik heb al geprobeerd om het adress op automatisch te zetten. En ik heb vooral ook al veel gezocht op internet. Je komt de foutmelding vaak tegen, maar een oplossing niet echt. Behalve in een paar gevallen waarbij er echt een PC met een identiek adres was

Het gekke is als ik zeg: Gebruik dan ICS maar naar NIC 1dan is er geen enkel probleem.De wizzard verandert de keurig de 192.168.0.200 in 192.168.0.1. Dan ziet hij blijkbaar nergens een identiek IP adress.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato