dual channel kaduk?

Pagina: 1
Acties:

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Goeie dag mensen,

Ik ben een beetje aan et modden geweest en opeens doet men dual channel et niet meer, kan alleen nog maar singel doen, Als ik men reepjes als dual instel dan start men comp niet op (zwart beeld) Singel doen ze et wel dan heb ik gewoon 2x512MB, Is dat mogelijk dat die kaduk is terwijl singel et wel gewoon blijft doen? dan ben ik wel men halfe snelheid kwijt das wel kut, Of is dat niet zon erg verschil?

Klein spec:
Asus P4P800
MEM:dane-elec

Blaad

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

zBEASTORz schreef op 07 oktober 2004 @ 15:37:
Goeie dag mensen,

Ik ben een beetje aan et modden geweest en opeens doet men dual channel et niet meer, kan alleen nog maar singel doen, Als ik men reepjes als dual instel dan start men comp niet op (zwart beeld) Singel doen ze et wel dan heb ik gewoon 2x512MB, Is dat mogelijk dat die kaduk is terwijl singel et wel gewoon blijft doen? dan ben ik wel men halfe snelheid kwijt das wel kut, Of is dat niet zon erg verschil?

Klein spec:
Asus P4P800
Even bios resetten?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-02 22:09

jotheman

Was like that when I got here!

zBEASTORz schreef op 07 oktober 2004 @ 15:37:
Goeie dag mensen,

Klein spec:
Asus P4P800
Tis bij laaaaaange na niet de helft, 5% trager misschien. Maar naast dat, altijd leuk als 't werkt natuurlijk. Probeer eens een beetje te wisselen qua slots en plaatjes, dat wil nog wel eens werken.

I see dead pixels...

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat heb je precies gedaan bij het modden?

Heb je software matig iets verandert ? Terug flashen/of zetten dan !

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Ik was bezig met men waterkoeling, maar moest ff men reepjes deruit halen omdat ik er anders niet bij kon, Later weer terug in gedaan, maar toen starte die helemaal niet meer op dus ik de reepjes na kijken was er een pennetje eraf (was al beschadigt) dat heb ik gemaakt (na een dag gepruts) En toen dee die et weer. Maar men bios doet de laatste tijd een beetje vaag, Starte nadat ikde reepjes der terug in had gedaan (toen die et pennetje deraf was) starte die eerst een paar uur niet meer op, ook niet met et goeie reepje, Beetje vaag allemaal.

Blaad

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:17

Exigence

dnkroz

jotheman schreef op 07 oktober 2004 @ 15:44:
[...]

Tis bij laaaaaange na niet de helft, 5% trager misschien. Maar naast dat, altijd leuk als 't werkt natuurlijk. Probeer eens een beetje te wisselen qua slots en plaatjes, dat wil nog wel eens werken.
Op een P4 maakt het wel degelijk verschil :o Op een K7 systeem kun je de bandbreedte gewoon niet goed benutten omdat de CPU de limiterende factor is. Maar de effectieve bussnelheid van een P4 is echter dubbel zo hoog, waardoor DDR+Dual Channel wel degelijk uitmaakt. Op een S939 K8 trouwens ook :)

Doen de latjes het wel in een ander systeem of heb je latjes uit een ander systeem die je in dit systeem kunt testen?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Goeie dag mensen,

Ik ben een beetje aan het modden geweest en opeens doet mijn dual channel het niet meer, kan alleen nog maar single doen, Als ik mijn reepjes als dual instel dan start mijn comp niet op (zwart beeld) Single doen ze het wel dan heb ik gewoon 2x512MB, Is dat mogelijk dat die kaduuk is terwijl single het wel gewoon blijft doen? dan ben ik wel men halve snelheid kwijt das wel kut, Of is dat niet zo'n erg verschil?

Kleine specs:
Asus P4P800
Doet in single channel een game het ook goed? Draai eens een memtest86 in SC . Dan weet je dat het niet aan de latjes ligt maar het mobo of een instelling. Heb je de juiste slot's gebruikt? ( * Zie mobo handleiding ) _/-\o_

DC werkt alleen in een bepaalde combinatie van sloten. bijv. 1&2 en 2&3 of 1&3 en 2&4...

[ Voor 62% gewijzigd door Pakjebakmeel op 07-10-2004 16:23 ]

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Ja tuurlijk zitten ze goed, :) zo dom ben ik ook wer niet, Maar ik heb dus van alles geprobeert.

1-3 (dual) werkt niet
2-4 (dual) werkt niet
1-2 (singel) werkt wel
3-4 (singel) werkt niet

Dus heb gewoon zon vermoeden dat ze stuk zijn, wel rar voor de rest, Maar wat ik dus ook niet snap is dat et stukke reepje in kanaal 1 zat, dus heeft niks te maken met 3 en 4 en die doen et gewoon niet meer. Bios rest al 20 keer, werkt ook niet.

{edit} over dat dual channel de snelheid verhalft is wel waar, normaal haalde ik met sisoft dual +-5300MB nu maar 3000MB dus et scheelt wel enorm, Met et spelen van spelen merk ik eigelijk weinig verschil, eigelijk helemaal niks.

[ Voor 21% gewijzigd door zBEASTORz op 07-10-2004 16:54 ]

Blaad

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:21
Als je bios erg vaag doet, is het misschien tijd voor een biosflash met een nieuwere (betere) versie...

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08

RvV

Zelf heb ik ook dit probleem. 2x512mb werkte goed in Dual Channel. Toen heb ik een weekje 2x256mb van mij broer erin gehad. Toen ik mijn eigen 2x512mb weer terug zette, werkte het niet meer. Momenteel werk ik met 1x512mb en ik heb geen idee waar het aan kan liggen want de modules werken afzonderlijk wel goed.

Y'24

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Bios flash net ff gedaan probleem nog niet opgelost ;(

Blaad

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
zBEASTORz schreef op 08 oktober 2004 @ 11:27:
Bios flash net ff gedaan probleem nog niet opgelost ;(
Kun je niet even 2 reepjes ander dualchannel geheugen lenen van iemand? kun je testen of het niet aan je geheugen ligt aangezien je daar n btje mee hebt zitten prutsen natuurlijk :o

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Nee , aan et geheugen ligt et niet, singel doen ze et wel dus de reepjes zijn goed, ;(

Blaad

Verwijderd

ff vraagje tussen door als je 1-3 en als 2-4 installeer pakt hij dan gelijk dual channel ( als je moederbord dat ondersteunt p4p800 asus) of moet je ook nog in je bios deze optie aan zetten ?

Verwijderd

Na ik heb zelf een amd athlon 64 fx 53 en als ik dual channel uit heb staan haal ik ook maar 20389 punten met 3dmark2001 en met dual channel aan had ik 22363 dus je merkt er pas wat van als je compu zware applicatie's moet draaien

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik zou zeggen gooi je kapotte, provisorisch gerepareerde reepje in een singel :+, en met een nieuw vers reepje kun je weer van single naar dual.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 04-01 04:06
zBEASTORz schreef op 08 oktober 2004 @ 11:50:
Nee , aan et geheugen ligt et niet, singel doen ze et wel dus de reepjes zijn goed, ;(
offtopic:
Single Single Single Single
raaah

Verwijderd

Meschien moet je even proberen die mem reepjes te testen bij iemand anders die ook dual ddr heeft (just to make sure) Pas dan weetje bijna 100% zeker dat ze in orde zijn :)

Ik weet niet zeker hoe dat precies zit met dat dual channel maar volgens mij moeten die 2 mem reepjes exact het zelfde reageren na meschien doet er 1 niet zo heel goed meer en dan crashed je sys er meschien op daarom doet ie het wel in single omdat ze dan niet precies het zelfde hoeven te zijn.

Ik bedoel hiermee dat het meschien mogelijk is dat 1 mem bankje figuurlijk een tik heeft gehad ofzo

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 11:38 ]

• ZandBak
  • Laatst online: 09-06-2023
ik heb hier een

P4P800
P4 2,4 HT 800 Mhz
2 X 256 mb Winbond Ch-5 Ddr 400

maar nu is het probleem sinds een paar dagen dut me geheugen het niet meer in dual channel beide reepjes wekren bios is gereset

iemand een oplossing in memtest geven beide reepjes 0 error met 5 X full test
ligt het aan het moederbord????

1337

Verwijderd

ZandBak schreef op 19 oktober 2004 @ 17:10:
ik heb hier een

P4P800
P4 2,4 HT 800 Mhz
2 X 256 mb Winbond Ch-5 Ddr 400

maar nu is het probleem sinds een paar dagen dut me geheugen het niet meer in dual channel beide reepjes wekren bios is gereset

iemand een oplossing in memtest geven beide reepjes 0 error met 5 X full test
ligt het aan het moederbord????
Heb je al ander geheugen erin proberen te zetten? Heb je zitten tweaken en zo ja wat, enz enz. Geef ff wat meer info! ;)
Pagina: 1