Lost Disk Space

Pagina: 1
Acties:

• MischaBoender
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 13:21
Ik heb een 250G WD (1 partitie) met ongeveer 200G aan data, maar ik heb maar 17,5M vrij, iemand enig idee wat ik er aan kan doen zonder m'n data te verliezen? Als ik bestanden verwijder krijg ik er geen ruimte voor terug, veel van de bestanden zijn erg groot (4,5G DVD-R backups van mijn collectie) dus er gaat niet echt veel verloren door de clustergrootte.

Verdere info die misschien van belang is:
- NTFS
- Win2000 Pro SP2 (wel op een andere disk)
- Promise ATA100 controller
- CHKDSK /F no errors
- "Size on disk" van alle data (incl. hidden, system, enz) 198,6 (de echte grootte zit er net boven)

Registratievoorwaarden heb ik gelezen! Bij "Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?" kan ik geen nuttige info vinden, al die dingen heb ik natuurlijk allang geprobeerd!

Via google kreeg ik ook niet echt veel response, WD heb ik al een mailtje gestuurd, maar daar heb ik nog geen antwoord op. "System Volume Information" is (zo goed als) leeg. Ook geen SMART errors.

Op GoT vond ik 1 topic waarin hetzelfde probleem vermeldt stond, maar dat was in het engels, dus daar kwam geen reply op (Lost diskspace?)

@BalusC: Als je het idee hebt dat mij het belang van de registratievoorwaarden is ontschoten dan kun je dat gewoon vragen. Ik ben nu al 18 jaar met computers bezig dus al die onderwerpen over 1024 vs 1000 en de welbekende prullenbak zijn voor mij zo logisch dat ik ze gewoon vergeet te melden in m'n topic, mijn excuses hiervoor.

• MischaBoender
Vergat nog wat:
Volgens windows is mijn schijf voor 0% gefragmenteerd.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En ben je er ook zeker van dat je geen Norton Protected Recycle Bin in je PC hebt zitten? :) En wat zeggen tooltjes als Sequoiaview en Spacemonger dan wanneer je enkele grote bestanden verwijdert?

En je hoeft je niet aangevallen te voelen. In de Registratievoorwaarden staat nochtans duidelijk dat je in de topicstart zou moeten vermelden hetgeen je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem ;)

offtopic:
Om later dingen aan een post toe te voegen kun je ook het edit-knopje gebruiken. Anders komt het over als het omhoogkicken van het topic, dat is volgens de policy ook niet gewenst :)

Tot slot is het eigenlijk niet de bedoeling om na een slotje een exact dezelfde topic te openen. Zie hiertoe de sticky in Lieve Adjes. Maar voor deze ene keer mats ik je ;)

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 07-10-2004 15:39 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-03 09:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

MischaBoender schreef op 07 oktober 2004 @ 15:34:
Vergat nog wat:
Volgens windows is mijn schijf voor 0% gefragmenteerd.
Besteed een volgende keer ook even wat aandacht aan dit knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

edit:

/me voelt zich weer eens traag.

[ Voor 8% gewijzigd door Freee!! op 07-10-2004 15:40 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• MischaBoender
Voel me niet aangevallen hoor, kan het wel begrijpen, ik heb een tijdje op een helpdesk gewerkt ;) .

Sorry voor de reply, maar ik kom niet zoveel op forums, meestal vind ik mijn antwoorden wel.

Norton is trouwens ook leeg (ik shift-delete altijd), alleen die tooltjes heb ik nog niet geprobeerd, ik zit nu namelijk op m'n werk, maar zodra ik thuis ben...

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Restore sjit aanstaan van Windows? Veel temp files?

• MischaBoender
Geen tempfiles van windows, ook geen restorezooi, het is ook geen systeempartitie, maar enkel en alleen voor archive backups.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

misschien een heleboel bestandjes die kleiner zijn dan de clustersize van je hard disc?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-03 09:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Apie! schreef op 07 oktober 2004 @ 15:52:
misschien een heleboel bestandjes die kleiner zijn dan de clustersize van je hard disc?
Dat vreet inderdaad (en ik heb ook wel eens de neiging dat te vergeten).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

MischaBoender schreef op 07 oktober 2004 @ 15:45:
Norton is trouwens ook leeg (ik shift-delete altijd)
Dan nog komt het wel in de Protected Recycle Bin terecht .. Heb je er wel in gekeken :?
alleen die tooltjes heb ik nog niet geprobeerd, ik zit nu namelijk op m'n werk, maar zodra ik thuis ben...
Het is hier de bedoeling dat je _alles_ hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten eer je een topic opent :)

• MischaBoender
Ben een beetje laat, maar ben er een lang weekend tussenuit geweest.

Ik heb die progjes ff gedraaid, maar erg veel wijzer werd ik er ook niet van. Ik heb nu wel wat vrije ruimte. Ik heb zo'n 15G weg gedaan en er 8 voor terug gekregen. Ik ben er nog steeds niet achter wat het is, dus ik ga maar proberen om m'n HD helemaal leeg te branden en dan te testen/formateren... Misschien helpt dat.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de hulp!!!!
Pagina: 1