Toon posts:

iemand heeft domein geregistreerd onder mijn naam

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg een mailtje van iemand die een zogezegd domein claimt van mij
in de whois gegevens sta ik inderdaad als contact vermeld, met m'n juiste adresgegevens. het domein is een tiental dagen geregistreerd
echter ik heb dat domein helemaal niet besteld/betaald, en er dus niets mee te maken
de extensie is .info. het .com domein heb ik echter wel in m'n bezit , dit al 3 jaar.

nu krijg ik dus een klacht dat ik het .info domein moet afstaan, terwijl het verdorie niet in mijn bezit is
hoe kan ik dat bewijzen ?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dat lijkt me vrij eenvoudig, vooral als je zelf toch geen belangstelling hebt voor dat domein:
Je werkt (als degene op wiens naam het staat) gewoon lekker mee aan de overdracht. Degene die heeft geprobeerd jouw naam (en de rest van de gegevens) te misbruiken, kijkt dan vanzelf heel zuur.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

En vraag natuurlijk een flinke vergoeding voor dat domein naam :P verdien je er nog wat op ook :)

Verwijderd

lol van wie krijg je die klacht dan ? waarschijnlijk heefth et iemand op jou domein voorzien

Verwijderd

Topicstarter
mmm... meewerken aan transer is moeilijk he. waarschijnlijk staat het domein gelockt. en om te unlocken moet je eerst inloggen bij je registrar (dat kan ik dus niet).

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ik kan me zo voorstellen:

Mmmh, je geeft het .info domain af, en met de gegevens die ze daarmee opdoen claimen ze je .com domain. En dan gaat het net zoveel kosten dat het net de moeite niet loont om een rechtzaak te beginnen.

Wie claimt? Welk domein gaat het om? heeft het .info domain ook inhoud os is het "gereserveerd".

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 07-10-2004 15:43 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Wijst het .info domein nog ergens naar?
Op die manier kun je wellicht achterhalen wie degene is geweest die het domein heeft geregistreerd (want ik denk dat de ISP jou zal aanwijzen als aanvrager, dus dat je met hen ook niet echt verder komt).
Als je verder toch geen interesse in dat .info domein hebt kun je doen wat hierboven al vermeld staat :)

Wel grappig tho... ik denk dat het overigens gewoon een fout is van de ISP. Wie registreert er nu een domein op andermans naam (je bereikt er tenslotte niets mee...)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Bij politie aangifte doen voor poging tot fraude, ben je in ieder geval juridisch gedekt.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 15:45:
Bij politie aangifte doen voor poging tot fraude, ben je in ieder geval juridisch gedekt.
Op zich niet eens slecht idee, kost ook geen geld.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14
.info domeinen zijn gratis :P (voor het eerste jaar dan)(bij sommige .99 cent voor administratiekosten)

Verwijderd

cls schreef op 07 oktober 2004 @ 15:48:
.info domeinen zijn gratis :P (voor het eerste jaar dan)(bij sommige .99 cent voor administratiekosten)
En als dat al zo zou zijn, wat maakt dat uit dan? Een geregistreerde domeinnaam is zelden gratis ;)

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23

BIM

Nothing interesting

Tenzij er natuurlijk zoiets bezig is als Leuk_he opvoert.

Ik zou gewoon 1 keer reageren dat het niet van mij is en ze daarna gewoon
laten barsten. Het is toch niet jou probleem.
Block ze desnoods in je mail.

Hoogstens één maal aan de registar doorgeven dat je naam misbruikt wordt.
(en dan eventueel een cc-tje naar die andere lui)

• Nik

Nik

Ohja? ZIjn .info domeinen gratis? Kun jij er dan één voor mij registreren? Ik heb wel interesse :)

Verwijderd

proller schreef op 07 oktober 2004 @ 15:51:
Ohja? ZIjn .info domeinen gratis? Kun jij er dan één voor mij registreren? Ik heb wel interesse :)
dot.tk is ook gratis hoor :p

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik snap je probleem niet?
1. Iemand heeft een domein geregistreerd op jouw naam. Dit is fraude. Je doet aangifte hiervan bij politie en je stuurt de registar
2. Je verteld de mensen die je domein claimen, netjes dat iemand jouw gegevens misbruikt en het je domein niet is. Je geeft aan dat je aangifte hebt gedaan en je belooft ze ff te melden wat daaruit komt.

vervolgens claimen hun het domein bij de echte eigenaar.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Mr. Liu schreef op 07 oktober 2004 @ 15:47:
[...]

Op zich niet eens slecht idee, kost ook geen geld.
De politie weigert meestal aangifte op te nemen in dit soort gevallen. Je moet een juridische procedure opstarten bij fraude.

Als ze nou hadden ingebroken en papieren hadden gestolen dan was het anders.

Als iemand zo'n geintje bij mij zou doen, zou ik hem persoonlijk opzoeken met een paar handige harry's.

Een of andere duitser in delft aan de kaasmakerstraat had het geprobeerd bij me, daar heeft ie echt spijt van gekregen. Omdat de politie geen aangifte opnam, ben ik persoonlijk verhaal gaan halen bij die gast. Je wil niet weten hoe gauw hij spijt had.

M. Schrimanski heette die, maar bleek een POOL te zijn.

Verder had een neger mijn brievenbus geplunderd ooit, en bankpapieren gestolen, en kamer van koophandel papieren,... daarvan kon ik ook geen aangifte doen, tenminste niet officieel omdat er nog geen misbruik van die papieren was geconstateerd.

(Ik heb niks tegen donkere mensen. En ook niet tegen andere geloven, dat het een neger was die mijn spullen heeft gestolen dat weet ik omdat het mijn buurman is. )

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 16:07 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Geef gewoon aan dat het jouw domein niet is en zend een bericht aan de registrar dat het jouw domein niet is, cc aan de verzoeker. Daarna kan je doofstom spelen.

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Heb je niet gewoon destijds het .info domein er gratis bijgekregen als actie ofzo, zonder dat je het in de gaten had? Lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 15:42:
mmm... meewerken aan transer is moeilijk he. waarschijnlijk staat het domein gelockt. en om te unlocken moet je eerst inloggen bij je registrar (dat kan ik dus niet).
Dat is toch niet waar, je kan toch elk domein waar jij als admin contact staat verhuizen?

Oke volgens deze site kan het alleen via de registar: (site van de tld)

http://www.afilias.info/faqs/general#m

Verder kan je een domein niet verhuizen binnen 60 dagen!

Ze hebben wel verschillende email adressen gebruikt! ( contact email bij je .com en je .info zijn verschillend ) ene is een skynet adres en de ander is een van driessen email adres

[ Voor 35% gewijzigd door LuCarD op 07-10-2004 16:19 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-02 12:59
Kan zijn dat iemand je loopt te fokken en met jouw credit card die site heeft besteld.

Of het bedrijf die voor jou het .com adres had geregged, misschien hebben die perongeluk ook het .info domein besteld.

Er was laatst ergens een actie waar je gratis voor 1 jaar lang een .info domein kon krijgen... Misschien is daar een verband?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Nik

Nik

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 15:52:
[...]

dot.tk is ook gratis hoor :p
Lees mijn vraag nu eens goed :/

Verwijderd

Topicstarter
heel raar allemaal
ik vraag m'n huidige registrar/hosting provider of hij iets meer weet:
"info is binnen enkele weken van jou, is een actie van icann die gatis infos registreert"
pff, hier ben ik helemaal niet van gediend
temeer omdat ik nu heel waarschijnlijk m'n com ook moet overdragen
de registrar die dat info domein heeft geregistreerd (zonder m'n weten) staat hier :http://www.afilias.info/whois_search/sponsoring_registrars
semi-opgelost dus. nu nog uitvissen wie die opdracht heeft gegeven.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 16:32

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

't is lastig, maar als je de registrerende Registrar kunt achterhalen, kun je daar navragen WIE uiteindelijk de registratie heeft voltooid. Als het via e-mail of web is gebeurt, kan er een IP adres achterhaald worden vanwaar e.e.a. is gebeurt.

Dus het is wel te achterhalen.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14
proller schreef op 07 oktober 2004 @ 15:51:
Op domainsite.com waren ze eerst gratis, door grote aanvraag nu 99 cent voor een jaar..Ik heb gehoord dat er andere sites zijn waar je het gratis kan doen.

https://secure.registerapi.com/order/usc/index.php
^^^

Daar dus :P

[ Voor 10% gewijzigd door danslo op 07-10-2004 18:14 ]

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 17:28:
heel raar allemaal
ik vraag m'n huidige registrar/hosting provider of hij iets meer weet:
"info is binnen enkele weken van jou, is een actie van icann die gatis infos registreert"
pff, hier ben ik helemaal niet van gediend
temeer omdat ik nu heel waarschijnlijk m'n com ook moet overdragen
de registrar die dat info domein heeft geregistreerd (zonder m'n weten) staat hier :http://www.afilias.info/whois_search/sponsoring_registrars
semi-opgelost dus. nu nog uitvissen wie die opdracht heeft gegeven.
Je hebt het domein toch al een tijdje? het is een niet zo'n veel gebruikt woord. De NL en de BE versie zijn niet geregistreerd?

Ik denk niet dat je zorgen moet maken dat jij je .com domein moet afstaan.

[offtopic]
Wat is het verhaal achter "the Roste Muis", je hebt me toch wel nieuwsgierig gemaakt?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
het ging om een ander domein. namelijk 1tje waarbij er een beeldmerk is geregistreerd bij het benelux patentenbureau
nu had ik 2 jaar geleden ook al een aanmaning gehad om dit te laten vallen, maar toen niet gedaan.
nu echter met de registratie van die .info is er een slapende hond wakker geworden...

ps de roste muis: moet je maar es aan de bardame vragen ;-)

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Simpel, je neemt contact op met de registrar en je vraagt hem
1. jou als eigenaar erkennen en jou toegang geven tot de interface om het domein te transferen (dusdoor bv het password te resseten of aan jou te geven)
of
2. jou niet als eigenaar te erkennen en dus onmiddelijk de foute informatie te verwijderen/vervangen/corrigeren, zolang het niet meer naar jou wijst. Dit omdat jij (reputatie) schade leidt door hun onjuiste informatie, welke jij natuurlijk op hun gaat verhalen indien ze niet snel (binnen een redelijke termjn) reageren om dit te corrigeren.

Vraag dat ze een keuze maken binnen een redelijke termijn, zeg 5 werkdagen.

In geval 1. draag je het domein over na een passende vergoeding (btw: aangezien het com domein ook al 3 jaar hebt, hoef je het niet over te dragen.) Letop geef zelf nooit toe dat jij de eigenaar bent, er kunnen nog schulden openstaan etc. check dit.

In geval 2. je verwijst degene die het domein wilt hebben terug naar de registrar, aangezien jij niks mee te maken hebt. (en dat blijkt ook uit de aangepsate informatie)

Everything is better with Bluetooth

Pagina: 1