CPU stuk? of toch geheugenproblemen?

Pagina: 1
Acties:

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Hallo,

ik zit met het volgende probleem: ik had een athlon 64 systeem gebouwd maar dit was niet stabiel te houden omdat ik steeds BSOD's kreeg met de irql_driver_less_or_equal en page_fault_in_nonpaged_area... meestal met win32k.sys of soms andere files. ook kreeg ik massive (20k+) errors in test 6 van memtest 86. mijn configuratie was toen:

abit kv8-max3
2 * twinmos 512mb ddr400 ram
geforce 2 mx
athlon clawhammer 2800+
WD 120gig ide schijf
goedkope 300W voeding

aangezien ik concludeerde dat het euvel zich bevond bij het geheugen aangezien ik veel posts op GOT vond over problemen met twinmosgeheugen en athlon 64 processors. inmiddels heb ik een boel vervangen en draai ik deze configuratie.

abit kv8pro
2*512mb corsair 3200+ twinx 233 ddr400 ram
sapphire radeon 9600pro ultimate
athlon clawhammer 2800+
seagate 160 sata schijf
zalman 400watt voeding

en ik heb exact dezelfde problemen, dezelfde BSODs en fouten in test 6 van memtest86. het geheugen lager clocken op 3,3,3,6 ipv 2.5,3,3,6 op op ddr333 ipv ddr400 helpt wel maar verlaagd alleen de frequentie van BSOD's.

kan ik nu concluderen dat die processor stuk is, of is er mogelijk iets anders aan de hand dat ik over het hoofd zie? de processor is het enige dat ik heb over heb van mijn oude systeem. Kunnen deze volgens mij typische geheugen problemen ontstaan door een defecte CPU?

[ Voor 5% gewijzigd door Buntmans op 07-10-2004 16:07 ]

Verwijderd

Gewoon cpu terug brengen en zeggen dat je een nieuwe wilt omdat ie stuk is.
Kom je er vanzelf achter.

• Buntmans
Ja dat zou leuk zijn maar ik ben de bon kwijt :( Ik zou hem natuurlijk kunnen overzetten in ander systeem en daar proberen maar dit is momenteel het enige wat ik heb staan. Als jullie hier met jullie kennis het met mij eens zijn dat hij stuk is koop ik gewoon een nieuwe. Maar liever los ik het probleem anders op....

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:52

Thandor

SilverStreak

Je zou de CPU kunnen testen in een systeem van een Tweaker mét Athlon 64 én die in de buurt woont. :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Buntmans
MMh ja, wie meld zich aan, ik woon in nijmegen.. hehe nee zonder dollen, kan iemand mij vertellen er het verschil tussen een kapotte cpu en kapot geheugen qua errors en functionaliteit is en zo ja kan ik dat gebruiken of op te sporen of het de cpu is?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De fout zal waarschijnlijk bij het geheugen en/of de dingen daar mee te maken hebben. Je hebt alles vervangen behalve je proc. Wat zit er in je proc? Juist, de geheugencontroller. Het zou dus goed kunnen zijn dat je proc stuk is. Hoe je daar achter komt? Testen. Jouw CPU in een ander systeem of een andere CPU in je eigen systeem. Als je niemand met een Athlon64 kent die je proc wel ff wil proberen kun je een PC winkel in de buurt opbellen, dat heb ik ook een keer gedaan toen ik bij iemand was die z'n PC stuk had en snel moest weten wat er aan de hand was :P Ze waren bij die winkel zo aardig om de proc ff te testen die het overigens prima deed (mobo was dood).
Pagina: 1