Ik ben bezig met een script wat gegevens uit een textfile leest, en deze via een ADO connectie in een MS SQL 2000 database propt.
Wanneer ik via
deze gegevens invoer gaat dit prima.
Echter wanneer ik deze via een stored procedure wil invoeren (Die in weze het zelfde doet) dan krijg ik dat niet voor elkaar.
De foutmelding waar het systeem mee blijft komen is:
Echter:
Wanneer ik kijk naar mijn database design, dan is
kolom1: Naam: Datum Type: datetime Length: 8
kolom2: Naam: Tijd Type: datetime length: 8
Stored Procedure:
Doe ik het nu echt verkeerd??
Ik heb op w3schools.com de SQL course nog een keer gevolgd, maar daar werd niet over een datum veld gesproken.
Nogmaals: wanneer ik in deze tabel handmatig een waarde invoer, gaat alles wel goed.(krijg ik geen foutmelding over het converteren van varchar naar datetime)
Wanneer ik via
SQL:
1
| INSERT INTO <tablename> (Kolomnaam1,Kolomnaam2) VALUES ('Waarde1','waarde 2') |
deze gegevens invoer gaat dit prima.
Echter wanneer ik deze via een stored procedure wil invoeren (Die in weze het zelfde doet) dan krijg ik dat niet voor elkaar.
De foutmelding waar het systeem mee blijft komen is:
Nu begrijp ik dat als ik in de database heb opgegeven dat kolom1 een integer moet zijn dat je daar dan geen datum in kwijt kan.Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Error converting data type varchar to datetime.
Echter:
Wanneer ik kijk naar mijn database design, dan is
kolom1: Naam: Datum Type: datetime Length: 8
kolom2: Naam: Tijd Type: datetime length: 8
Stored Procedure:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| CREATE PROCEDURE spo_PROCNAAM @Datum datetime, @Tijd datetime AS INSERT INTO tablename ( Datum, Tijd, ) VALUES ( @Datum, @Tijd, ) GO |
offtopic:
Ik moet deze waardes invoeren met waardes uit de textfile en niet de actuele tijd en datum. Dit omdat er vertraging zit in het maken van de textfiles en het invoeren in de database.
Ik moet deze waardes invoeren met waardes uit de textfile en niet de actuele tijd en datum. Dit omdat er vertraging zit in het maken van de textfiles en het invoeren in de database.
Doe ik het nu echt verkeerd??
Ik heb op w3schools.com de SQL course nog een keer gevolgd, maar daar werd niet over een datum veld gesproken.
Nogmaals: wanneer ik in deze tabel handmatig een waarde invoer, gaat alles wel goed.(krijg ik geen foutmelding over het converteren van varchar naar datetime)