Wij willen binnen ons bestaande netwerk obv Windows 2003 een Terminal Server plaatsen voor ongeveer 30 gebruikers. Deze gebruikers moeten op hetzelfde moment allemaal op de terminal server kunnen werken. Ze draaien daarop dan de standaard office pakketten (outlook, word en excel) en een financieel pakket (afas). Deze server dient puur voor de terminal server sessie en zal dan ook geen data bevatten en andere applicaties draaien.
Nou twijfel ik tussen één zware server (obv dual xeon, 4gb geheugen etc.) of twee lichte servers (obv enkele P4 of xeon, 2gb geheugen etc.).
Mijn vraag is dus wat is sneller 2 x een P4 of xeon ten opzichte van 1 x dual xeon.
Als ik naar de prijs kijk dan heb ik (uitgaande van een a-merk) 2x p4 of xeon voor dezelfde prijs als 1 zware dual xeon systeem....
Ik verneem graag jullie meningen....
Alvast bedankt.
Nou twijfel ik tussen één zware server (obv dual xeon, 4gb geheugen etc.) of twee lichte servers (obv enkele P4 of xeon, 2gb geheugen etc.).
Mijn vraag is dus wat is sneller 2 x een P4 of xeon ten opzichte van 1 x dual xeon.
Als ik naar de prijs kijk dan heb ik (uitgaande van een a-merk) 2x p4 of xeon voor dezelfde prijs als 1 zware dual xeon systeem....
Ik verneem graag jullie meningen....
Alvast bedankt.