[x800pro] Kaart presteert slecht

Pagina: 1
Acties:

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Hallo medegotters,

Sinds kort heb ik mijn Asus x800pro/tvd, maar naar mijn inschatting is deze kaart niet helemaal goed ingesteld, of niet goed qua hardware, simpelweg omdat hij bijna gelijk presteert als mijn vorige 9800PRO.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mimic/wtfman.JPG
Hier een vergelijking met 3dmark2001 met mijn 9800pro en x800pro. Klik voor groter

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mimic/dxdiag.JPG
Een screenshot van Direct X 9.0c. Klik voor groter

Wat ik heb gedaan:
Drivers opnieuw installeren. (heel vaak)
Gezocht met de search op got.
Gezocht op Google.
Faq's doorgelezen op got.
Topic openen.

Mijn verdere systeemspecificaties:
AMD Athlon 64 3200+ 2,2 Ghz 512 KB Cache
Chaintec ZNF Pro Zenith Nforce 3.
1 GB DDR 400 Geheugen

Heeft iemand een oplossing hiervoor? Wat zoveel geld voor een bijna gelijke prestatie.. :'(

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Presteert gewoon normaal hoor.

In 3dmark2001SE maakt het idd niet heel veel uit (CPU afhankelijk), maar draai maar eens 3d2003 of 3d2005, dan zul je het verschil wel degelijk merken >:)

[ Voor 7% gewijzigd door STIMPPYYY op 07-10-2004 15:25 ]

Verwijderd

3DMark01 is zéér CPU afhankelijk, en levert daarom geen spectaculaire verschillen op in lage resolutie's en zonder AA/AF. Probeer eens 3DM03 of de nieuwe 05?

Btw, gefeliciteerd met je X800Pro/TVD, deze kun je middels een biosflash naar een XTPE flashen. :)

edit: haha, te laat, zelfde antwoord als boven. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 15:30 ]

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Oke bedankt ik zal het proberen, maar ik zie mensen ook met een 3200+ a64 rond de 25k scoren, wat is dan anders bij hun? want daarom vond ik het zo raar dat het zo laag was, ook omdat het nouwlijks scheelt t.o.v de 9800pro

Verwijderd

Dat zouden wel eens gemodde/geflashte Pro's (16pipes) kunnen zijn, eventueel i.c.m. overclocks van GPU en CPU.

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Ik heb net eventjes echt _alles_ verwijderd met betrekking tot de videokaart en de drivers opnieuw geinstalleerd. Dit leidde tot 2000 3dmark punten meer :)

Ik ga nu _alles_ nachecken, bios, instellingen etc, en kijken of dat nog iets helpt.

Verwijderd

Lopen je games wel goed? anders dan heb je hetzelfde probleem als mij denk. Mijn asus x800pro@xt-pe presteert ook voor geen meter (in dx games).

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Mijn games lopen uitstekend, zelfs doom3 draaid moeiteloos op de hoogste instellingen.

Ik heb net even 2003 gedraaid van 3dmark, en een klein beetje overgeklokt.
http://service.futuremark.com/compare?2k3=3219739 is het resultaat.

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 16:20

Goku33

Ownage!

Gewoon een goeie score hoor :)
Pagina: 1