Toon posts:

Linksys WRT54G SMTP problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
smtp probleem.

Het ontvangen van email via eudora of outlook geeft geen problemen.
Het binnenhalen van email wel. Het lijkt wel alof hij geen contact kan maken met de smtp server. Ik heb gecheckt of deze werkt en ik weet ook dat chello poort 25 /110 niet blocked.

heeft iemand een oplossing voor dit vreemde probleem?
help is much appreciated :)
arne

Linksys WRT54G
Firmware Version: v2.04.3

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Wat is het verschil tussen ontvangen en binnenhalen ?

Of bedoel je dat je een mailserver draait en geen mail van buitenaf kan afgeleverd krijgen ?

[ Voor 20% gewijzigd door Vm1heA op 07-10-2004 14:30 ]

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Goed nieuws... als je gewoon kan internetten ligt het iig niet aan je linksys.. ;)

iRacing Profiel

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Je legt niet echt duidelijk uit wat er aan de hand is (ophalen en ontvangen lijkt nogal op elkaar, tenzij je inderdaad zelf een mailserver gebruikt).

Zonder mailserver doe je alleen iets met SMTP als je wilt versturen.

Mocht het om versturen gaan (met een eigen mailserver) kan het soms vreemd gaan met een router als deze de MX-record door moet geven (als je berichten niet via de mailserver van je provider laat lopen).

Ik heb gemerkt dat wanneer het ip-adres van de router als DNS-server is ingesteld op de 'mail-PC' direct afleveren via SMTP spaakloopt.

Oplossing daarvoor is:
Op de betreffende PC als DNS-server(s) de server(s) van je provider instellen ipv de router.

Als het over iets heel anders gaat, leg dan aub even uit waarover het dan wel gaat ?!?