Toon posts:

Internet valt na een half minuutje uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eergister mijn pc geformateerd, zie: [rml][ XP] Geformateerd, usb aansluitingen werken niet meer*[/rml]

Het probleem met die usb aansluitingen is nu verholpen, ik kan nu verbinding met internet maken, maar voor maar een half minuutje ongeveer. Dan kan ik geen verbinding met website's meer maken. Mijn connectie staat overigens nog wel aan.

Ook heb ik geen IP adres zodra ik in Dos, ipconfig bekijk.
:?

Ben ik iets vergeten in te stellen ofzo, kennen jullie dit probleem?

BVD

Verwijderd

Topicstarter
Schop :)
Modbreak:Volgende keer graag minimaal 24 uur wachten met kicken :/

[ Voor 83% gewijzigd door intoxicated op 07-10-2004 16:33 ]

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:22

Snow_King

Konijn is stoer!

Hoe verkrijg je je internet verbinding? Hoe ziet je netwerk er uit? Sp2 er al op?

Overigens is schoppen _niet_ gewenst binnen 24 uur.

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:42

FlashBang

Hoi.

Niet zo snel schoppen aub, je mag na 24 uur weer schoppen, niet na 28 minuten.

//spuitje 11

[ Voor 10% gewijzigd door FlashBang op 07-10-2004 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen sp2, die kan ik niet downloaden. Gewoon nog xp geen sp1. Ik heb ook geen netwerk, het is een stand-alone met "internet verbinding"

Verwijderd

Topicstarter
Devilion schreef op 07 oktober 2004 @ 14:49:
Niet zo snel schoppen aub, je mag na 24 uur weer schoppen, niet na 28 minuten.

//spuitje 11
Ja oke, maar ik zit maar 2uur achter deze PC, en ik kan thuis natuurlijk niet internetten... ;(

Verwijderd

Geen SP1? Misschien een wormvirus of iets dergelijks..... Een vriend had dit laatst ook (Sasser waarschijnlijk), kon maar 2 minuten surfen en daarna niet meer, meteen weer iets te pakken. Maar hij kreeg dan wel een veiligheidsvenstertje wat aftelde van 30 seconden naar 0. Misschien iets dergelijks??

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg wel een schermpje als ik nog geen verbinding met internet had gemaakt met de vraag: 12345.test.no.ip wil het internet op, wilt u nu verbinding maken? (zoiets, ik weet de exacte verwoordingen niet meer)

Maar een virus, in die 30 sec dat ik het internet op ben geweest lijkt me wel heel sterk...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 15:16 ]

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 12:25
Helaas, zelfs dat kan :(

Kennis van me komt tegenwoordig hier internetten, omdat hij in de paar minuten van zijn allereerste internetverbinding meteen een virus te pakken had. Tenminste, zijn computer..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 15:14:
Maar een virus, in die 30 sec dat ik het internet op ben geweest lijkt me wel heel sterk...
Als je geen vuurmuur (firewall hebt) heb je gemiddel na 20 minuten een virus te pakken op een pc die nog niet geupdate is (en SP1 is standaard nog niet geupdate) . en de vuurmuur staat uit.

Oplossing :
fiewall aan, virus scannen(nog beter: herinstaleren) , updates draaien.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar als we ervan uitgaan dat het geen virus is?

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 15:46:
Dat lijkt me nou niet slim, het is de bedoeling dat je problemen uitsluit, niet aanneemt dat het er niet aan ligt.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 15:46:
Provider bellen? Of ze kunne zien wat de status van je verbinding is?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Lijkt heel erg op de symptomen van blaster. Hij begint over een of andere service te mekkeren en schakelt de machine na 30 of 60 seconden uit. Oftewel supersnel patch downloaden en installeren :).

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:42

FlashBang

Hoi.

Llanorant schreef op 07 oktober 2004 @ 16:24:
Lijkt heel erg op de symptomen van blaster. Hij begint over een of andere service te mekkeren en schakelt de machine na 30 of 60 seconden uit. Oftewel supersnel patch downloaden en installeren :).
Ja maar dit gaat niet over de machine maar over internet, is toch wat anders, hè ;)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Devilion schreef op 07 oktober 2004 @ 16:27:
[...]

Ja maar dit gaat niet over de machine maar over internet, is toch wat anders, hè ;)
Router/Modem die over zijn nek gaat doordat de spyware/virus te veel connecties opent?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn PC nogmaals geformatteerd, om de kans op een virus uit te sluiten. Ik heb er een virus scanner opgegooid, en er zat geen virus op.
Ik heb de DNS van de website van zonnet overgenomen, maar dit mocht ook niet baten. Mijn download programma (shareaza) heeft wel gewoon een constante verbinding, en gister heb ik 20(!) minuten achter elkaar geïnternet!
Ik heb alle nieuwste driver van mijn modem geïnstalleerd, een zon internetinstellingen handleiding vergeleken met de instellingen van mij, dit klopte allemaal.

Ben ik dan een instelling vergeten ofzo? Het is echt een Ultra vaag probleem... :?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 11:32:
baten. Mijn download programma (shareaza) heeft wel gewoon een constante verbinding, en gister heb ik 20(!) minuten achter elkaar geïnternet!
Wacht even. Wat bedoel jij dan met verbinding? Doe internet explorer het niet meer, probeer ook eens of foxfire het nog wel doet., of klapt sharaza er ook uit? In ieder geval zou je wellicht ok sharaza kunnen intomen. Sommige routers/modems kunnen niet tegen grote hoeveelheden verbindingen.

Heb je XP SP2 (ik ben te lui om terug te lezen)? kijk dan eens in je "event log" (File -> run -> evntvwr)

Pagina: 1