Toon posts:

[XP/Netware] Mapnaam is ongeldig*

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds eergisteren krijg ik vaak de foutmelding 'bestand...is niet toegangkelijk, mapnaam is ongeldig" wanneer ik in mijn mappen blader door te dubbelklikken.
Ik werk met windows XP Pro op een netwerk (Novel Netware), en het probleem doet zich enkel voor wanneer ik door mappen op de server blader, dus nooit met lokale mappen. Mijn collega's hebben nergens last van...

Wanneer ik trager dubbelklik is er geen probleem. Het kan niet aan de werksnelheid liggen, want ik heb een dual Xeon PC. Er is NIET met de dubbelkliksnelheid van mijn muis gekloot, en die wijzigen is GEEN optie, deze is namelijk perfect afgesteld op al mijn CAD programma's.

(ik verlies ook een keer of twee per dag de verbinding met het netwerk, waardoor ik moet herstarten, maar da's misschien een heel ander probleem...)

Liefst een beetje een eenvoudige uitleg, ik ben een nOOb...

alvast bedankt!

Verwijderd

Het zou maar zo je bekabeling kunnen zijn.

-Probeer een andere netwerkkabel naar je pc.
-Probeer voor de zekerheid ook eens een ander poortje op de HUB/Switch te regelen.
-Netwerkkaart vervangen?
-Ik hoop niet voor je dat het de bekabeling van het pand is, dat wordt doormeten.....

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Welke versie van NetWare en de Novell Client gebruik je?

Lijkt me een probleem met de NWFS.SYS module. Als je Novell Client 4.9 gebruikt moet dat in SP1 opgelost zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb blijkbaar versie 4.83 SP2 van Novel. Ik zal de opmerking van de bekabeling eens laten onderzoeken. Bedankt...

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 14:29:
Ik heb blijkbaar versie 4.83 SP2 van Novel. Ik zal de opmerking van de bekabeling eens laten onderzoeken. Bedankt...
Dit probleem is verholpen in 4.83 SP3.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:09
Het lijkt me sterk dat dit echt een probleem in windows is, maar we zullen het even afwachten. Zoals eerder vermeld probeer even een nieuw service pack van novell, en als die nog niet lukt neem even contact op met je netwerk beheerder? Het lijkt mij dat hij iets meer van de netwerk structuur afweet in jullie omgeving.

Verder pas ik even je topic titel aan, zodat het os / probleem er duidelijk in staat.
Pagina: 1