Intel Pro/100 ve: wel link, geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 17:49
Hallo allemaal,

heb gister een netwerkje + internet aangelegd in het studentenhuis waar een vriendin van mij woont. Er moesten 5 computers aangesloten worden dus heb gekozen voor een oplossing met een router (4 poorts) en switch (8 poorts). Beide SMC.

Nu werkt het bij alle computers goed, of weet ik wat de oorzaak is waarom het niet werkt (bij eentje een mac-adres wat ik per ongeluk ook in de router heb gezet, is wel op te lossen), maar 1 probleem snap ik niet helemaal.

Een laptop, een Toshiba om wat preciezer te zijn, krijgt geen verbinding. Er zit een Intel pro/100 ve NIC ingebouwd. Zowel de switch als de drivers van de nic geven aan dat er link is. De drivers geven verder nog aan dat het om een full duplex link gaat. Toch kan er geen ip-adres aan toegekend worden door dhcp. Ook als ik er een vast ip-adres in de juiste range (192.168.2.x) in zet doet hij het niet.

De laptop draait op windows 98, maar dat zou geen probleem mogen zijn. Er draait nog een pc op windows 98 wat wel gewoon werkt.

Wie weet waar dit aan kan liggen? Ik las in de search iets over mtu, maar de TS van dat topic kon met een vast ip wel pingen, iets wat ik niet kan.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Is niet stomweg het netwerkkabeltje kapot of verkeerd gemaakt?

We have just one world, but we live in different ones...

• RvL
Nee het netwerkkabeltje klopt. Heb voor de zekerheid de kabel van modem (in dezelfde kamer als de computer) naar de router omgewisseld met deze kabel en dat werkte gewoon. Dus daar kan het haast (ik sluit het nog steeds niet uit natuurlijk) niet

Nu de dekens nog...

Verwijderd

Heb je al een andere snelheid geprobeerd? Zet hem bijvoorbeeld eens op 10mb half-duplex en kijk wat hij dan doet.

Anders zou je mischien even een driverupdate kunnen doen van de netwerkkaart?

• RvL
Ik ga er volgende week woensdag weer naar toe (Studentenhuis is in A'dam, ik woon is Den Bosch). Zal dan inderdaad eens wat spelen met de snelheden en wat nieuwe drivers meenemen. Mocht dat niet werken dan gooi ik er een andere netwerkkaart in waarvan ik zeker weet dat ie goed functioneert. Heb namelijk al meer van dit soort ervaringen met onboard NIC's in laptops

Nu de dekens nog...