Welke Printer met pictbridge?

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 01:53
Hoi,

ik heb onlangs een Canon digi gekocht en ben hopeloos aan vervanging van printer toe. Ik zit nu namelijk nog met een HP Deskjet 690C :O , dat is dus niet bepaald denderend >:)
Nou zoek ik sowieso een printern met pictbridge, een canon printer zou natuurlijk helemaal goed aansluiten bij de camera (lijkt mij), maar hoe zijn deze printers? Ik he mijn ogen laten vallen op de Pixma IP5000. Ik wil namelijk ook met regelmaat een foto op fotopapier afdrukken en ik las dat de IP5000 superscherp is.

Wat zou een goed alternatief zijn? En hoe zit het met inktverbruik en cartridge prijzen?

Vast bedankt.

Laten we lekker link gaan doen!!!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-12 09:33

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Ik geloof dat canon printers wel duurder in aanschaf waren, maar in gebruik erg goedkoop (relatief)

Laatst ergens een zeer goede revieuw gezien van allerlei printers waar niet alleen naar de prijs/kwaliteit werd gekeken, maar ook naar de prijs inclusief x aantal prints (met tonerkosten)

en daar kwam canon een heel stuk goedkoper uit, waarschijnlijk omdat ze per kleur een aparte cardrige gebruiken...

De kwaliteit van canon zit vaak wel goed, eindigd altijd als een van de hoogste.

[ Voor 10% gewijzigd door soepkip op 07-10-2004 13:55 ]

Beste film ooit

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-11 23:06

Rwin

Ondertitel

neem iig een fotoprinter :)
van epson hp en canon hoor ik erg goede verhalen

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• soepkip

soepkip

Ikzelf heb dus een HP photosmart P1000 de reden waarom ik die TOEN gekocht had was omdat hij prima fotokwaliteit printte,
en de kosten, de photosmart was toen de enige printer die zonder de speciale cyaan geel kleur (betekende vaak een extra dure cardridge) fotokwaliteit kon printen.
(en tevens zat er een cardreader ingebouwd en een infrarood poort, weke zeer zeldzaam was in die prijsklasse)

Als ik nu een fotoprinter zou moetten kopen zou ik waarschijnlijk voor een canon met aparte cardridges gaan
(en eigenlijk het liest zo een met ingebouwde scanner/kopieerapperaat, maar ja die werken niet via een printserver :( )

Beste film ooit

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56
PictBridge is grappig, maar eigenlijk heb je er weinig aan. De resultaten zijn in ieder geval vaak teleurstellend en de mogelijkheden vallen ontzettend tegen. PictBridge is alleen leuk voor foto's waar je verder niets meer aan bijwerkt en die je meteen geprint wil hebben.

Nou, die zou ik dan toch gewoon richting Albert Heijn of Kruidvat sturen of zo. Als je ook maar iets met je foto's wil doen, dan zul je toch met tussenkomst van een computer moeten gaan werken.

Ik heb hier nu de RX200 van Epson staan. Voor net iets meer dan 100 euro is dat best een aardige fotoprinter. En ondersteunt ook wel PictBridge trouwens...

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Ik heb een Canon i865, een van de beste, met perfecte foto's en kan ook snel normale texten etc afdrukken (Ook kan je CD-R's afdrukken, en speciale vak voor me fotopapiertjes) Vind het een perfect printer.

Alleen zal het waarschijnlijk iets boven je budget liggen

pricewatch: Canon Bubble Jet Color i865 (A4, 12,4/2,3 ppm, Parallel & USB)

Het heeft een PictBridge, alleen heb ik zelf geen toestel die dat gebruikt (heb namelijk een leuke Minolta Xt)

Verwijderd

De Pixma ip5000 is een prima keus! De ip4000 is de opvolger van de i865, de ip5000 is dus nog een stapje hoger!
Waar de ip4000 gebruik maakt van inktdruppels van 2picoliter, maakt de ip5000 gebruik van 1 picoliter druppels (kleiner is momenteel niet mogelijk).

• DarkWingDuck
bedankt voor de reacties! :D erg hulpzaam (keep 'm coming btw ;) )

ik heb een hele tijd gedaan met die 690C dus vind 't niet erg om nu wat extra geld uit te geven aan een printer, want het zijn nogal duurzame dingen (als 't goed is ;) )

Iemand enig idee welke type cartridges er in de ip5000 gaan? Het staat mij ook erg aan dat ie 5 verschillende kleuren heeft ipv 3 kleuren in 1.

Als ik vakantiefoto's of zoiets wil hebben dan zal ik wel gewoon agfa of hema of wat voor service dan ook gebruiken, maar het is gewoon erg handig voor erbij en dan moeten de foto's toch wel goed/duidelijk zijn! Ik doe een multimedia opleiding en dan is het erg handig als je je projecten duidelijk kunt tonen :) Dus vandaar dat ik ook met regelmaat (bewerkte) foto's uit zal printen. Pictbridge is geen vereiste, maar lijkt me wel handig. Ik had de titel eerst als "printer" staan, maar die is gewijzigd :) (ik wilde 'm zelf wijzigen, maar dat ging niet)

• DarkWingDuck
Ah ik zie 't al :)

catridge types:

"5 afzonderlijke inkten (BCI-3eBK, BCI-6BK, BCI-6C, BCI-6M, BCI-Y)"

• soepkip

soepkip

Ooh, de fotoprinter revieuw waar ik het over had,
die stond in de C'T van september..
was een hele uitgebreide, met de kosten per printje als ik jouw was zou ik die
eens opzoekken
(ik heb hem wel liggen)

Beste film ooit

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 13:42

Nik

Let op met Canon, meestal zijn de inktjetjes goedkoop, maar er zit geen printkop aan, dus die moet je na een tijd vervangen, en dat kost ook een berg geld (weet niet of dat bij alle modellen zo is).

In ieder gavel, er zijn er op dit moment zat. De PSC 2160 of 2175 van HP loopt erg goed op het moment. :) Zit alles erop en eraan, en print nette foto's. Anders moet je echt voor een Photosmart printer gaan, maargoed, even zoeken zou ik zeggen. Stap een pc winkel binnen en ze kunnen je vanalles vertellen :)

offtopic:
post nummer 1000! Niet slecht :P

[ Voor 8% gewijzigd door Nik op 07-10-2004 15:56 ]

• DarkWingDuck
proller > aan wat voor tijdbestek moet ik dan denken? en wat zijn zo gemiddeld daar de kosten van? (een schatting is ook goed :) ) (p.s. congratz met je 1000e ;) )

soepkip > Zou je 's voor me kunnen kijken in die printertest welke er 't beste uitkomen? Die ip5000 is nog nie uit dus die zal er nog nie bij staan gok ik...

weet iemand btw wat de release date is van de ip5000?

Verwijderd

Dacht dat de ip5000 eind oktober uit komt.

Wat betreft die printkop die je zou moeten vervangen...ONZIN. Ik heb 1,5 jaar een i850 gehad van Canon (nu heb ik een i865) met waar ik ongeveer elke week 100 pagina's kleur, zwart wit, foto's etc. doorheen jaagde en de kwaliteit is altijd top gebleven.

Volgens Canon zelf gaat een printkop een heel printerleven mee (dat is dus 5jaar).

HP houdt met het argument 'altijd een nieuwe printkop' zijn inktpatronen lekker kunstmatig duur. En denk je werkelijk dat een HP printkop altijd nieuwe is...Ik meen dat HP z'n patronen graag terug ziet, dan worden ze namelijk weer schoongemaakt en hervult.

De productiemethode van de huidige printkopen is zo goed dat deze echt niet na een paar honderd afdrukken versleten zijn.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 13:42

Nik

Dat is wel waar. Ja ik heb zelf ooit eens een Canon gehad, lekker goedkope jetjes (bubblejet nog wat) is al een tijd terug hoor, maar daarmee heb ik welgeteld 4 maanden scherp kunnen printen. Zal wel verbeterd zijn ja :) Maar toch...

• DarkWingDuck
ah :) wordt me meteen duidelijk waarom die oude cartridges geld opleverden :D
eind oktober... november jarig, komt goed uit ;) :D

Verwijderd

proller schreef op 07 oktober 2004 @ 16:30:
Dat is wel waar. Ja ik heb zelf ooit eens een Canon gehad, lekker goedkope jetjes (bubblejet nog wat) is al een tijd terug hoor, maar daarmee heb ik welgeteld 4 maanden scherp kunnen printen. Zal wel verbeterd zijn ja :) Maar toch...
Ik weet zeker dat jij het verschil in afdruk kwaliteit van een nieuwe printkop tegenover een oude NIET kunt zien. (Bij de huidige generatie dan!)
Puur marketing praat van HP zijn kant, die veel verkopers als verkoopargument gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 16:34 ]

• soepkip

soepkip

Hier op mijn werk kan ik hem niet vinden,
ik zal vanavond thuis nog eens voor je kijken

Beste film ooit

• DarkWingDuck
thnx soepkip :) dan zie ik 't tegemoet :D

• soepkip

soepkip

Ik heb gezocht, maar ik kan hem niet vinden.... :'(
sorry

[ Voor 7% gewijzigd door soepkip op 08-10-2004 14:34 ]

Beste film ooit

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 14:19:
Ik heb een Canon i865, een van de beste, met perfecte foto's en kan ook snel normale texten etc afdrukken (Ook kan je CD-R's afdrukken, en speciale vak voor me fotopapiertjes) Vind het een perfect printer.

Alleen zal het waarschijnlijk iets boven je budget liggen

pricewatch: Canon Bubble Jet Color i865 (A4, 12,4/2,3 ppm, Parallel & USB)

Het heeft een PictBridge, alleen heb ik zelf geen toestel die dat gebruikt (heb namelijk een leuke Minolta Xt)
Heb ik ook, pracht ding :D Cartritches gaan ook nog is uberlang mee

• DarkWingDuck
Nee ligt niet boven m'n budget hoor. Ik wil er maximaal 200 Eetjes aan uitgeven, die ip5000 zal ook ergens in die buurt liggen

Verwijderd

soepkip schreef op 07 oktober 2004 @ 15:45:
Ooh, de fotoprinter revieuw waar ik het over had,
die stond in de C'T van september..
was een hele uitgebreide, met de kosten per printje als ik jouw was zou ik die
eens opzoekken
(ik heb hem wel liggen)
Eeeh! welke pagina dan?
Want ik kan hem niet vinden hoor.

Verwijderd

lol dubbelpost