Ik zou graag willen leren hoe je via PHP kunt communiceren met een IMAP server (omdat ik de PHP functies van de IMAP module maar erg beperkt vindt en meer zelf in de hand zou willen hebben). Nu heb ik via imap.org de RFC (3501) kunnen lezen, maar deze vindt ik erg beknopt en daardoor lukken de meeste probeelsels met commands nog niet.
Om een voorbeeldje te noemen, verder dan dit ben ik nog niet gekomen (behalve een paar andere simpele enkelvoudige commands zoals NOOP):
En wat mij bijvoorbeeld niet lukt, maar wel hier staat beschreven is:
Tevens is mij opgevallen dat op de link de respons van de server veel uitgebreider is dan ik die terug krijg van mijn server.
Wie kan mij de helpende hand toedienen in welke vorm dan ook?
Bij voorbaad dank!
Om een voorbeeldje te noemen, verder dan dit ben ik nog niet gekomen (behalve een paar andere simpele enkelvoudige commands zoals NOOP):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| if ( $connection = fsockopen ( 'localhost', 143 ) ) { echo '<pre>'; echo fgets($connection, 1024) . "\r\n"; fputs($connection, "a001 LOGIN gebruikersnaam wachtwoord\r\n"); echo fgets($connection, 1024) . "\r\n"; fputs($connection, "a002 STATUS INBOX (MESSAGES UNSEEN)\r\n"); echo fgets($connection, 1024) . "\r\n"; fputs($connection, "a003 LOGOUT\r\n"); echo fgets($connection, 1024) . "\r\n"; echo '</pre>'; fclose ( $connection ); } |
En wat mij bijvoorbeeld niet lukt, maar wel hier staat beschreven is:
Hiermee krijg ik een error terug van de IMAP server, betekenend dat het command niet juist is. Terwijl deze het volgens mij toch zou moeten doen.a04 FETCH 1:* FLAGS
Tevens is mij opgevallen dat op de link de respons van de server veel uitgebreider is dan ik die terug krijg van mijn server.
Wie kan mij de helpende hand toedienen in welke vorm dan ook?
Bij voorbaad dank!
[ Voor 9% gewijzigd door MarkvE op 07-10-2004 13:29 ]