Toon posts:

alcatel modem resetten = opnieuw instellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goede dag u allen. Helaas heeft een huisgenoot van mij het modem beveiligt met een wachtwoord maar hij weet niet meer welk. Prima, dan reset ik het modem. Maarrrr, moet er daarna nog iets ingesteld worden?

Ik heb hier op GoT gezocht maar alle topics noemen alleen het resetten van het modem.Het modem ligt echter bij mijn huisgenoot op de kamer en hij heeft alles geinstalleerd voordat ik hier kwam wonen. Hij is echter niet bepaald een whizzkid dus als ik hem vraag het modem te resetten moet ik of weten dat alles meteen goed is, of wat hij eventueel in moet stellen.

Nu zou je zeggen, doe het voor hem, maar hij is er niet vaak dus een handleiding voor hem maken is de snelste manier.

Bij voorbaat dank voor uwer hulp :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 13:02 . Reden: aanvulling ]

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 00:20
De instellingen van de provider en zo moet je weer opnieuw erin zetten natuurlijk, dat spreekt voor zich.

offtopic:
Dit is een beetje een noobvraagje

[ Voor 20% gewijzigd door Steephh op 07-10-2004 13:05 ]

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
Een noobvraagje indeed :Y)

Maar ik heb zelf nog nooit ADSL geinstalleerd dus vandaar.
Maar ik ga de handleidingen even doorspitten, bedankt voor je reactie :)

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:38
Dit staat inderdaad ook in de handleiding beschreven. Als je alle instellingen reset dan moet je uiteraard je eigen instellingen achteraf weer opnieuw invoeren.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Om wat voor modem gaat het met welke firmware? Een alcatel speedtouch? home of 510?

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510

Voor de home heb ik niet zo snel 1 2 3 een linkje maar das vast hier in de search of met google te vinden

EDIT: http://www.kpnadsl.nl/support/index_eth.html

[ Voor 61% gewijzigd door lSltAlKeR op 07-10-2004 13:29 ]

Speedtouch freak

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 13:06:
Een noobvraagje indeed :Y)

Maar ik heb zelf nog nooit ADSL geinstalleerd dus vandaar.
Maar ik ga de handleidingen even doorspitten, bedankt voor je reactie :)
Als het goed is (ik heb zelf adsl@Planet) hoef je alleen het protocol te kiezen (PPPoA dacht ik), vpi & vci instellen en je login + pass van je abbo invoeren.

Dan zou het internet gewoon moeten doen :) (maar goed, kweet niet wat voor modem je hebt. Heb zelf een linksys)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Standeman schreef op 07 oktober 2004 @ 13:22:
[...]

Als het goed is (ik heb zelf adsl@Planet) hoef je alleen het protocol te kiezen (PPPoA dacht ik), vpi & vci instellen en je login + pass van je abbo invoeren.

Dan zou het internet gewoon moeten doen :) (maar goed, kweet niet wat voor modem je hebt. Heb zelf een linksys)
Dat is alleen bij de Thomson Speedtouch 510 R4.2

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb eerlijk gezegt geen idee welk modem het is maar ik vermoed een alcatel speedtouch home (1 poort).

Ik heb er een e-tech router (Model: RTVP03) aangehangen om het verkeer te verdelen.

Nog een ander vraagje, ik kan sinds kort (sp2?) mijn router niet meer via 192.168.1.1 bereiken.

In de handleiding staat:
Als u deze pagina niet ziet, en er verschijnt een venster met inbelgegevens, dient u de inbelaccount uit te schakelen. U kiest hiervoor in Explorer de optie ‘Extra -> Internet-Opties’ en dan het tabblad ‘verbindingen’:

De verbinding met internet hoeft niet te worden opgebouwd, maar loopt via de router. U kiest in dit scherm dus voor de optie “Nooit een verbinding kiezen”. Klik daarna op LAN-instellingen, en zorg dat de proxyserver uitstaat evenals het automatisch configuratiescript. Klik nu 2x op OK om het venster te sluiten. Herhaal nu stap 2. Komt u niet in het router-scherm, herstart dan de pc om de internet-instellingen op te slaan.

Dit maakt helaas geen verschil 8)7

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 13:39:

Ik heb eerlijk gezegt geen idee welk modem het is maar ik vermoed een alcatel speedtouch home (1 poort).
Dan kijk je er ff naar.. :?

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
"Dan kijk je er ff naar.. "

Anders lees je de startpost even? :P

Het modem ligt bij mijn huisgenoot op zijn kamer en hij is er dus bijna nooit.
Pagina: 1