Wireless netwerk, wat heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Ik kom er geen wijs uit, het aanbod en de diversiteit aan wireless producten verwart me.

Ik wil:
-kabelinternet van chello (helaas, geen andere breedband oplossing)
-van modem direct naar wireless router/gateway/hub/... apparaat..
-Internet delen vie wireless kastje in huis.. Wireless kastje komt in kast te staan en moet alle kamers voorzien van wlan (verste punt is 10m weg door een aantal muren.

Mijn vragen:
-wat voor kastje heb ik nodig
-kan het wat ik wil? (direct van modem naar kastje, door muren)

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 06:55
Gewoon een wireless router en wireless kaartjes. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met linksys. Voor internet alleen is 11 mbit (de b-standaard) genoeg. Als je ook bestanden over het netwerk wilt kopieren, zou ik minimaal voor de 54 mbit (g-standaard) gaan.

De afstand is denk ik wel te doen.

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 20:47
Hmm het ligt eraan wat voor chello abbo je hebt. Voor het dikste chello abbo is 11 mbit niet genoeg. Bovendien kan je 11 mbit meestal al niet eens met wpa beveiligen.

Verder zijn er nog al eens fijne incompatibiliteiten dus zorg voor spul of van dezelfde fabrikant of van dezelfde chipsetboer.

Muren zijn niet echt een probleem, zolang het maar geen gewapend beton is.

Verwijderd

Bas! schreef op 07 oktober 2004 @ 13:21:
Hmm het ligt eraan wat voor chello abbo je hebt. Voor het dikste chello abbo is 11 mbit niet genoeg. Bovendien kan je 11 mbit meestal al niet eens met wpa beveiligen.

Verder zijn er nog al eens fijne incompatibiliteiten dus zorg voor spul of van dezelfde fabrikant of van dezelfde chipsetboer.

Muren zijn niet echt een probleem, zolang het maar geen gewapend beton is.
het dikste chello abo is maar 8 MB hoor....waarom zou je dat met een 11 mb niet aan kunnen?
uiteraard kan je beter meteen voor 54 mb gaan....scheelt niet zo gek veel meer met elkaar.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:02
Simpele WAP (wireless access point) voldoet in dit geval, misschien een router + AP met het oog op toekomstige uitbreidingen?

Zelf ben ik zeer gecharmeerd van de WRT54G van linksys. Samen met een gehackte firmware heeft deze veel instelmogelijkheden waaronder ook het zendvermogen.

Verwijderd

Zie de gegeven antwoorden. Dit is wel érg basic en had je best zelf kunnen uitzoeken met behulp van Google, de search en FAQ Network Troubleshooting.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.