Ventilator jengelt

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 13:09
Hallo,

ik heb sinds kort een Dell Dimension 4100 en nou heb ik wat raars met een van de ventilatoren (weet niet welke het is, nog niet open gemaakt). Als ik bv een window minimaliseer of de scrollknop op m'n muis indruk ofzo, waardoor er zo'n rondje met pijltjes erin verschijnt, maakt de ventilator even een ander geluidje, net of ie even iets harder of zachter draait en dat is behoorlijk irritant! De videokaart die erin zit is trouwens een Radion 32 ddr (zie ook m;n andere topic).

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je het al es geprobeerd met je boxen uit...

(zomaar een suggestie :P)

• Dancing_Animal
Heb ik nu geprobeerd, maar helpt niet. Geluid komt ook echt uit de kast.

Verwijderd

Misschien is het wel je harde schijf?!:?

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Gewoon dinsdag (2 januari) ff die lui van Dell opbellen. Het is een fout in het systeem, daar moeten zij dan wat aan doen.

Verder zou ik het echt niet weten.

• Dancing_Animal
Denk dat ik Dell inderdaad maar weer eens bel ja. Zat net in Corel photopaint, scrollde door plaatje door met m'n middelste muisknop te klikken en vervolgens de muis helemaal naar boven/beneden te bewegen. Er kwamen toen echt geTIK uit m'n kast :?
Ik had ze btw al eens eerder over het jengelen van die fan gebeld, maar toen zeiden ze dat ik de diagnostics software maar moest draaien. En die deed het natuurlijk niet. 't is ook altijd wat...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
het geluidje is denk ik de PC speaker.. ik krijg ook zo'n soort geluid als ik alle toetsen van mn toetsenbord tegelijk indruk (sommige pc's gaan dan piepen, anderen ratelen..). Het lijkt er dus op dat bij jou een buffer volloopt ofzo :?.. heb je al gekeken naar de instellingen van de muis? Of gebruik je misschien speciale software voor je muis?

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Hmm misschien harde schijf die tikt :?

Verwijderd

Dat irritante getik heeft te maken met het feit dat je systeem op de een of andere manier te druk is.

Het komt ook voor op normale systemen.
Klik in het begin van de opstart procedure van windows 9x een aantal keren op de spatie of een x aantal keren op de muis. Dan onstaat er een irritant getik, van de speaker op het moederbord, omdat de proc. de gegevens niet aankan.

Conclusie:

BELLEN MET DELL en zeggen dat het uiterst irritant is!

• Dancing_Animal
Dell zegt het volgende: dat jengelen van de ventilator hoort bij de Dimension 4100 (echt waar). Tja, dat zal dan wel.
Dat tikken is trouwens iets van Corel Photo-Paint 8. Als ie aaan het einde van de afbeelding is geeft ie gewoon een piepje/tikje.
Pagina: 1