Toon posts:

xbox, beamer en pc aan elkaar knopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of dit technisch vraagstukje hier thuis hoort maar this the case:

Ik heb:
- Xbox
- PC (monitor)
- Nog een geluidskaart (moet ik nog kopen) met 5.1 (7.1) surround
- Beamer (moet ik nog kopen)

Eisen:
- Nu wil ik graag met mijn xbox op de pc aansluiten zodat ik een schermpje op de monitor kan krijgen met daarin het xbox scherm.
- Wil met mijn pc of xbox een film op de beamer kunnen kijken of een spelletje spelen (maakt niet uit als alles mbv de pc geregeld wordt)
- Wil tegelijkertijd op de pc kunnen werken en met de xbox op de beamer kunnen spelen
- Al het geluid moet naar dezelfde 5.1 (of 7.1) boxjes (liefst gebruik ik ook 5.1 geluid voor xbox)
- Wil niet telkens kabels omwisselen

Ideeen:
- Soort van tv-kaart met SCART (bestaat dit?) maar kan ik dan wel werken op de pc en xbox spelen op de beamer tegelijk?
- Mengpaneel voor het geluid?
- Er zijn voor de xbox verschillende kabels namelijk: http://www.psxshop.nl/ind...2e132733143df10141328b3d9

Vragen:
- Kan ik de xbox op de pc aansluiten? (wat heb ik dan nodig)
- Hoe kan ik al het geluid van de xbox en pc over mijn geluidskaart laten lopen (wat heb ik dan nodig) of heb ik dan een mengpaneel nodig?
- Kan elke beamer dit dan aan of zijn er specifieke interfaces nodig?

Ik weet dat het een hoop vragen zijn maar ik hoop dat jullie er uit kunnen komen...

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:33

Daniel

Kapitein NCC-1701
Uit een XboX komen 3 tulp-stekkers: 1 x composiet video en 2 x audio. Zolang je de juiste inputs op je PC hebt kun je het signaal van de xbox dus op je PC binnen laten komen, en dit stuur je dan weer via de gewone VGA-uitgang en audio-uitgangen naar je beamer en speakerset.
Kwestie van een videokaart zoeken met een video-in dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan heb ik stereo geluid... terwijl de xbox ds en dts aan kan...
En kan ik dan gelijk computeren (monitor) en gamen (beamer)?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 13:09 ]

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
xbox advanced pack of hd pack kopen. dan heb je digital out

Verwijderd

Er zijn ook een aantal surround surround speaker sets met meerdere (evt digitale) ingangen (bijv. Logitech Z680), dus wat dat betreft kan je je Xbox en je PC allebei een eigen ingang geven :)

Dan is het alleen niet mogenlijk de geluiden van je PC en de geluiden van je Xbox tegelijkertijd te beluisteren :(

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Neem iig een kijkje in dit topic...bouw je xbox om, en gebruik XBMC
[rml][ xbox] Xbox media center[/rml]

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
frankvanhoesel schreef op 07 oktober 2004 @ 15:46:
Neem iig een kijkje in dit topic...bouw je xbox om, en gebruik XBMC
[rml][ xbox] Xbox media center[/rml]
Heeft er ook lekker wat mee te maken :? :/

Verwijderd

je zet een vga kaart in je xdoos en je geluid regel je ook met je xdoos. dan heb je de pc vrij en je kan beameren met de xdoos

Verwijderd

Er zijn tweaks voor de xbox die ervoor zorgen dat je een VGA aansluiting op je box krijgt. Deze kan je dan dus gebruiken om de beamer op aan te sluiten.

Voor het geluid kan dat ook. Dan moet je ook wel weer wat soldeerwerk fixen op je mobo van de xdoos en dan kan je ook 5.1 geluid uit deze toveren.

Dit zijn dus tweaks voor de xdoos, simpel weg goochelen op www.google.com --> xbox mods / tweaks.
Pagina: 1