Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Via PDA mbv Bluetooth een MP3-pc bedienen...?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor deze vraag, maar zo niet dan merk ik dat wel.

Ik wil een PC in de huiskamer neer gaan zetten als mp3-player aangesloten aan mijn stereo-set. De PC zet ik uit het zicht neer, en ik wil ook nergens een scherm zien. Ik wil natuurlijk wel op een handige manier de PC bedienen. Mijn idee is nu om goedkoop/tweedehands een PDA met bluetooth te kopen en de PC ook uit te rusten met bluetooth. Via software zou ik dan op de PDA Winamp op de PC kunnen bedienen, en (belangrijker) door mijn verzameling mp3's te browsen. De PDA kan dan gewoon (net zoals de andere afstandsbedieningen) door de huiskamer zwerven, en de PC gaat gewoon aan als de versterker aan gaat. Omdat ik de PDA echt alleen hiervoor ga gebruiken wil ik er niet teveel voor betalen.
Feitelijk bouw ik een budget versie van de Hush Musicserver hier: http://www.hushtechnologies.net/ (deze kost excl PDA zo'n 1800 euro)

Mijn vraag is nu: zijn er wellicht nog andere oplossing om draadloos een mp3-player-PC te bedienen? Of zie ik in bovenstaande oplossing nog iets over het hoofd?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:43

Nitai

Live the life you love.

VanZea, je bent goedkoper uit als je een Sony Ericsson T610 of T630 mobieltje haalt :)
Een bluetooth adapter op je pc, en met behulp van Bemused je winamp collectie aansturen.

Met een smartphone of simpele pda kan je ook via Bluetooth of Wifi door middel van een VNC client je pc overnemen. Mogelijkheden genoeg!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09-2020
in dit topic is veel te lezen over hoe je een pc kan bedienen met een gewone infrarood afstandsbediening

misschien ook een idee :?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:43

Nitai

Live the life you love.

ach die kun je ook los kopen, Ati Remote Wonder enzo :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09-2020
Nitai schreef op 07 oktober 2004 @ 12:10:
ach die kun je ook los kopen, Ati Remote Wonder enzo :)
tja dat is waar (bij de PCTV stereo van pinnacle zit er ook een :) )

Maar zelf maken lijkt me toch goedkoper.
ik heb 'm zelf ook gemaakt, voor ong 10 euro (incl 2e hands afstandsbediening) was ik klaar :)

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Nitai schreef op 07 oktober 2004 @ 12:06:
VanZea, je bent goedkoper uit als je een Sony Ericsson T610 of T630 mobieltje haalt :)
Een bluetooth adapter op je pc, en met behulp van Bemused je winamp collectie aansturen.

Met een smartphone of simpele pda kan je ook via Bluetooth of Wifi door middel van een VNC client je pc overnemen. Mogelijkheden genoeg!
Je klinkt heel zeker van jezelf maar op de homepagina staat toch echt:
Please note that Bemused does not support the Sony Ericsson T610, and will not do so in the future. It only runs on phones based on Symbian OS.
Ik zou trouwens als je dit gaat doen toch voor een oude PDA gaan en een CF Wifi kaartje en dan gewoon met Terminal Services aan de gang gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door PWA op 07-10-2004 12:32 ]

Verwijderd

Wat dacht je van de Logitech diNovo Media Desktop?

Verwijderd

Topicstarter
Zowel een infrarood afstandsbediening als het Logitech toetsenbord hebben geen display en kan ik dus ook niet gebruiken. Bemused is inderdaad wat ik wil gebruiken. Een PDA werkt handiger dan een oude GSM, maar wellicht is een oude bluetooth goedkoper...

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21

Dutch_guy

WYSIWYG

PDA kopen met Bluetooth of Wifi en dit tooltje gebruiken:

http://www.smashcasi.com/remoteamp/

Klaar ! :*)

Pay peanuts get monkeys !

Verwijderd

Topicstarter
Is inderdaad een mooie, maar die werkt alleen op PocketPC, die zijn toch duurder dan oude Palmpjes?

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21

Dutch_guy

WYSIWYG

Dat misschien wel ja. Maar een palm met bluetooth lijkt mij ook niet zo goedkoop.

Vergeet niet dat je een goede PDA voor veel meer kan gebruiken dan alleen als afstandsbediening. Geldt uiteraard ook voor een Palm.

Pay peanuts get monkeys !

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 13:35:
Is inderdaad een mooie, maar die werkt alleen op PocketPC, die zijn toch duurder dan oude Palmpjes?
Identiek programma bestaat ook voor de Palm. Zoek even op Palmgear naar Winamp. Als je een oude Tungsten|T op de kop weet te tikken (ca. 120-150 EUR) dan kun je er al mee aan de slag.

Alors.

Verwijderd

Nitai schreef op 07 oktober 2004 @ 12:06:

T610 en T630 worden NIET ondersteund door Bemused volgens hun site, iemand ervaring met gelijkaardige software voor deze telefoon?

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 12:01:
Mijn vraag is nu: zijn er wellicht nog andere oplossing om draadloos een mp3-player-PC te bedienen? Of zie ik in bovenstaande oplossing nog iets over het hoofd?
Er zijn nog enkele goedkopere alternatieven...
Ik heb mezelf een tijdje geleden ook rotgezocht naar informatie, ben veel te weten gekomen op die andere site die we hier dus niet meer mogen vermelden.
* Rudeo Control (shareware) - WMP
* Zerama Remote (shareware) - WMP
* Pocket PC Media Control (freeware) - WMP
* PlayerPal (freeware) - WMP
* PocketWerks Vinyl (freeware) - WMP & WinAmp
* IRemote (shareware) - Winamp
* Xlobby (freeware)
* RemoteAmp (shareware)
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 14:03:
T610 en T630 worden NIET ondersteund door Bemused volgens hun site, iemand ervaring met gelijkaardige software voor deze telefoon?
Check floAt's Mobile Agent eens...
Is de equivalent van de Nokia Phone Suite voor je SE T610, en kan ook nog 's scripts aan, waarmee je je telefoon verandert in 'n remote voor je PC...

Ik heb geen aandelen bij die mensen ofzo, maar heb ff m'n bookmarks geplunderd :)

[ Voor 87% gewijzigd door dodge_911 op 23-10-2004 19:55 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht, ik laat even weten hoe het nu is afgelopen.

Ik heb voor 89 euro een PCtje gekocht bij NowThatsIt.nl (tweedehands), een PIII/800mhz. Een harddisk van 250 gig erin, 200 gig aan MP's erop. WindowsXP erop. Een USB WiFi gevalletje erin. Winamp erop geinstalleerd en de servercomponent van RemoteAmp. Een tweedehands PDA gekocht met WiFi met daarop de client van RemoteAmp. Aan de PC nog een professionele geluidskaart (een Emagic EMI 2|6) en die weer aan mijn stereo. Wat problemen gehad met het aan de praat krijgen van de PC (door bios en jumperinstellingen) en het aan de praat krijgen van Wifi, maar nu het eenmaal werkt is het geweldig. RemoteAmp heeft een scherm waarmee je makkelijk door de 200 gig kan bladeren en songs kan selecteren. Met dit systeem ga ik de komende kerst helemaal de blits maken! 8)
Pagina: 1