Fan handmatig stoppen terwijl die aan staat slecht?

Pagina: 1
Acties:

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
Ik heb een aantal fans in mijn computer en ik wil weten hoeveel het geluid verschilt als er 1 of 2 uit zijn. Is het nu slecht voor die fans om ze met de hand (vinger) te stoppen terwijl ze aan het draaien zijn? Want als het niks uit maakt dan scheelt het de moeite om steeds de pc uit te doen en stroomkabels los te halen.

Developer

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Je kan het -even- doen om te luisteren, maar niet langer dan een paar seconden, anders branden ze door of dergelijke ellende :) Pas wel op dat je je vingers niet tussen de schoepen krijgt, stop de fan dus in het midden ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Nee dit maakt absoluut niks uit :). Als je dit 100 keer achter mekaar doet maakt dit natuurlijk wel uit maar 1 keertje kan geen kwaad

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 09:53

Haan

dotnetter

Kan je prima doen hoor.

:w @ hierboven :)

[ Voor 32% gewijzigd door Haan op 07-10-2004 11:43 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Met de vinger stoppen lijkt mij niet zoon heel goed idee
de stroomkabels van de fans kun je volgens mij gewoon los maken terwijl de pc loopt,
want met mijn fancontroller kan ik mijn fans uitzetten zonder problemen dus denk ik dat de kabeltjes losmaken geen probleem zou moeten zijn

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-01 19:44
sadar schreef op 07 oktober 2004 @ 11:43:
de stroomkabels van de fans kun je volgens mij gewoon los maken terwijl de pc loopt,
wa
dat lijkt me juist géén goed idee......beter gewoon je vinger tegenaan houden, dan stekkers lostrekken terwijl ie aanstaat (kortsluiting)

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:51

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Niet je vingers tussen de bladen stoppen, want dan is de kans dat je vingertopje eraf vliegt groot / en een pen ertussen steken, kans dat een blad afbreekt is dan ook groot! Gewoon voorzichtig in het midden van de fan drukken net zo hard totdat die stopt met rotaten..

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

Japie.G

Colour Classic

heb dat gister ook even gedaan om geluid te vergelijken. Bij mij ging het om zo'n idiote lompe socket 775 koeler zonder frame om de fan heen. Hier heb ik gewoon even het stekkertje eruit gehaald. Kreeg wel gelijk melding in beeld dat mn fan gestopt was, maarja, na een paar seconden de fan er weer op gestoken!

Zorg wel dat je niet et je vingers het moederbord raakt, kan natuurlijk kortsluiting opleveren :)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-02 09:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

WeaZuL schreef op 07 oktober 2004 @ 12:20:
Niet je vingers tussen de bladen stoppen, want dan is de kans dat je vingertopje eraf vliegt groot / en een pen ertussen steken, kans dat een blad afbreekt is dan ook groot! Gewoon voorzichtig in het midden van de fan drukken net zo hard totdat die stopt met rotaten..
tenzij je van die aluminum super 12cm fans hebt zal dat wel meevallen :)
niet dat het geen pijn kan doen, maar verwondingen, nah..............

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
heuveltje schreef op 07 oktober 2004 @ 12:51:
[...]

tenzij je van die aluminum super 12cm fans hebt zal dat wel meevallen :)
niet dat het geen pijn kan doen, maar verwondingen, nah..............
Nou opzich zijn die fans nog niet het probleem, want die maken misschien maar 2500RPM max. Ik heb ooit wel eens m'n vinger tussen een fan gehad die bijna zon 5000RPM maakte (zon delta 60mm schreeuwding) en er was een heel stuk uit mn vinger en mn nagel was eraf...

Niet aan te raden dus (gelukkig is alles weer goedgekomen hoor, alleen mn hele vinger lag aan gort)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Pagina: 1