[XP]msgina, ctxgina, starten services, termsrv etc.

Pagina: 1
Acties:

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik ben nu al een paar dagen bezig Metaframe XP op mijn XP SP2 machine te installeren. Nu is is dit gisteren ook eindelijk gelukt en heb ik eea bijna aan de praat.
Ik loop nu echter nog tegen het volgende probleem aan. Na de installatie van Metaframe XP wordt "MSGina" vervangen door "CTXGina". Ik weet dat dit in de registry gespecificeerd is in de waarde GinaDLL etc. Ik weet ook hoe mijn systeem te herstellen na een fout met deze bestanden dmv veilige modus etc.

Verder kom ik in het menu "Network Connections", "Advanced", "Advanced Settings" op het tweede tabblad "Provider Order" tegen hoe de network en print providers afgehandeld worden. (Meer info over hoe dit werkt is ook welkom).

Ik heb met al deze settings gespeeld. Ik heb oa een andere gina gespecificeerd en volgorde verandert maar ik hou hoe dan ook het volgende probleem. Als ik naar "User Accounts", "Change the way users log on or off" ga dan krijg ik de volgende melding:

"A recently installed program has disabled the welcome screen and fast user switching. To restore these features, you must uninstall the program. The following file name might help you identify the program that made the change: <ginanaam.dll>"

<ginanaam.dll> is dan ctxgina.dll als deze in de registry gespecificeerd staat en msgina.dll als deze gespecificeerd staat. Met name de melding als MSGina.dll geactiveerd is verbaasd me. Er dus nog meer dan alleen de gina.dll die dit gedrag beinvloedt? Iemand een suggestie wat dat zou kunnen zijn?

Nu kan me eigenlijk dat hele fast user switching en welcome screen gestolen worden maar door dit alles start ook de terminal server service niet meer. Deze service is nog het laatste wat ik aan de praat zal moeten zien te krijgen om ook Metaframe XP op windows XP aan de praat te krijgen.

Ideeen?

[ Voor 6% gewijzigd door Sjeng op 07-10-2004 11:37 . Reden: typo's en algeheel vaag taalgebruik verbeterd ]

Verwijderd

nee, behalve dat citrix metaframe xp een server os als requirement heeft. De rdp dll zal wel zodanig verschillende van de xp versie dat je daardoor probs hebt.

misschien de sp2 beta rdp dll gebruiken? (die kon op xp 2 conns aan ipv 1)

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Sorry vergeten te vermelden. Ik gebruik dus al de beta 2055 termsrv.dll. Ik heb ook de registry aangepast dat concurrent connections worden toegestaan en dat windows denkt dat de terminal server in application mode draait. TSAppCompat=1

Ik heb echter het vermoeden dat termsrv.dll niet meer wil starten door een beperking die opgelegd is door msgina/ctxgina, op dit niveau kan ik moeilijk debuggen. De service wordt niet gestart en als ik hem handmatig start wordt deze meteen weer afgeschoten. Ik heb geen idee hoe ik kan achterhalen wat nu maakt dat de service in deze toestand niet meer wil lopen.

Ik ben me bewust van de beperkingen maar het is dan ook de bedoeling om Metaframe XP op XP SP2 (termsrv 2055) aan de praat te krijgen en na al mijn inspanningen heb ik het idee dat ik er heel dicht bij ben. Na al mijn inspanningen Citrix te installeren reageert dit programma zoals verwacht. Ik kan applications publishen en ook de webinterface etc loopt. Alleen de termsrv zelf dus niet. Is toch wel vereiste. Deze liep natuurlijk wel voor installatie van citrix. Iets maakt dus dat nu na installatie citrix bepaalde services niet meer willen starten. Ik wil graag uitzoeken wat dat is.

/edit Ingevinkje, zou het een licensing probleem kunnen zijn? De server start niet bij onvoldoende licenses? Kan er weinig over vinden maar er zit me zoiets bij van "echte" TS installaties

[ Voor 27% gewijzigd door Sjeng op 07-10-2004 14:06 ]