Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen beeld NES op CARiN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nintendo entertainment system in mijn auto ingebouwd. Op de CARiN lcd zit een jack plug waar men beeld en geluid kan inputten nu is het probleem dat er geen beeld komt. Als ik een stand alone dvd speler gebruik en daar de composiet pak heb ik gewoon kraakhelder beeld en bij de nes wel. De Nes werkt zelf wel gewoon aangezien ik gewoon op goevel door het menu ga en een new game start (mario 3). Composiet is toch gewoon 1 norm? waarom heb ik geen beeld? Als het echt niet lukt dan moet er maar een PS2 in daar ik dan gelijk dvd heb maar het liefst gebruik ik de nes aangezien deze gratis is voor me.

Ik hoop dat de video kenners een verklaring hebben voor me.

ps. misschien iets met pal of ntfs?
Alleen reacties van mensen die dus echt weten waar ze over praten en ontopic graag dus niet van de nes werkt niet op 13.8 volt DC omdat er normaal 9V AC op moet aangezien dit wel gewoon werkt door de 7805 en de brugcel in de NES.

Verwijderd

Topicstarter
"Als ik een stand alone dvd speler gebruik en daar de composiet pak heb ik gewoon kraakhelder beeld en bij de nes wel."

Ik bedoel natuurlijk 'niet'

(Edit stond er nog niet bij, waarschijnlijk moest ik nog even wachten, sorry)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 11:30 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat is het uitgangssignaal van die NES eigenlijk? Zou best kunnen dat dat helemaal geen composiet, maar iets anders is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat vraag ik me ook af, Hier op stage zegt iemand dat composiet gewoon moet werken, als ik mijn digitale camera aansluit op de carin heb ik ook gewoon beeld.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
hoe sluit je zo'n NES ook alweer aan op een TV... Poeh, da's weer even geleden..

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
Sierra-NL schreef op 07 oktober 2004 @ 12:00:
hoe sluit je zo'n NES ook alweer aan op een TV... Poeh, da's weer even geleden..
via Tulp
of via antenne kabel :)

in het geval van antenne kabel (meest gebruikt), moest je zo'n 1337 RF-switch dingetje-apparaatje-kastje tussen je gewone kabel (tv-signaal) hangen
/me heeft 'm (+SNES) nog aangesloten staan :)

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Een Atari 2600 heeft aan de ene kant wat lijkt op een tulp aansluiting, en aan de andere kant van de kabel een coax aansluiting. Allicht is dit met de NES ook en haal je het door de war :)

Verwijderd

Topicstarter
haha nee ik haal ze niet door de war. kwa elektronica zelf heb ik ruim voldoende kennis, de gene voor de modulator(kabel) zit op de achterkant terwijl op de zijkant de 2 tulpen audio/video zitten.

Dus wie heeft de oplossing.

Verwijderd

Het kan zijn dat de timing van het composite signaal niet helemaal OK is
waardoor de LCD dus geen video signaal detecteerd.

ik heb hier thuis ook een dergelijk "probleem", maar dan met een ZX Spectrum die ik op een TFT (liliput) scherm aan wilde sluiten. zodra je diezelfde Tulp in een TV/Monitor stopt heb je wel beeld.

TV's en monitors hebben een extra eigenschap dat deze zelfstandig het videosignaal kunnen fixen waardoor je dus wel beeld hebt.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

Het kan ook zijn dat de top-top waarde van het signaal van de NES te laag is. Of dat het TFT monitortje een te lage ingangsweerstand heeft (zou 75 ohm moeten zijn, maar daar wordt wel meer de hand mee gelicht :)), waardoor het signaal van de NES 'instort' en de monitor er niks meer van kan maken.

Je kan het signaal proberen te bufferen met een 1x opamp versterker schakelingetje (een buffer dus). Sorry dat ik even niks voor je opzoek, maar het is zo basic dat je het zelf wel kunt vinden.

Je zou ook iets met een transistor en wat weerstandjes kunnen doen, maar een opamp is makkelijker en je krijgt waarschijnlijk een beter resultaat.

Macbook Pro

Verwijderd

Ik ben ook aan het stoeien met zo'n display. De input moet 60 Hz NTSC zijn. Kan het daar aan liggen ?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 15:24
offtopic:
wel heeeel phat om zon NES in je auto te hangen
laat even weten of het gelukt is en precies hoe.. dan kan ik dat misschien ook gaan doen!!

ty

you had me at EHLO

Pagina: 1