Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen wat ik probeer te bereiken, ik heb een XML dump vanuit een MySQL DB, vanuit die XML moet een PDF worden gegenereerd, dat lukt allemaal aardig, maar ik zit met een probleem. De plaatjes die ingevoegd moeten worden hebben de naam van het artikelnummer + de extensie .jpg
Ook dit lukt gewoon, echter er zijn meer artikelnummers dan plaatjes (1 plaatje hoort bij meer artikelnummers), het probleem dat ik heb is nu dat er een hoop lege tabel cellen worden geproduceerd, voor plaatjes die er niet zijn, is er een mogelijkheid in XSLT om er voor te zorgen dat je 2 XML tags kan matchen en dan alleen daar een plaatje laat zien? (in dit geval zou id en artnr kunnen worden gebruikt). Misschien met een soort if constructie?
Vervolgens heb ik ook nog een probleem met het tonen van de model naam, zie de pdf, ik wil eigenlijk dat die naam maar 1 x boven het plaatje komt, is dit ook mogelijk?
Hieronder staan linkjes naar de xml, xslt en de pdf.
XML (670 kb)
XSLT
En een linkje naar de pdf (1.2 Mb), de tabel border heb ik er ingezet om aan te tonen waar de lege cellen worden gegenereerd.
Gebruik trouwens FOP 0.20.5 van apache
XML:
1
2
3
4
| <xsl:variable name="pader">images/ <xsl:value-of select="artnr"/>.jpg </xsl:variable> <fo:external-graphic src="{$pader}" width="3cm" height="1.98cm"/> |
Ook dit lukt gewoon, echter er zijn meer artikelnummers dan plaatjes (1 plaatje hoort bij meer artikelnummers), het probleem dat ik heb is nu dat er een hoop lege tabel cellen worden geproduceerd, voor plaatjes die er niet zijn, is er een mogelijkheid in XSLT om er voor te zorgen dat je 2 XML tags kan matchen en dan alleen daar een plaatje laat zien? (in dit geval zou id en artnr kunnen worden gebruikt). Misschien met een soort if constructie?
Vervolgens heb ik ook nog een probleem met het tonen van de model naam, zie de pdf, ik wil eigenlijk dat die naam maar 1 x boven het plaatje komt, is dit ook mogelijk?
Hieronder staan linkjes naar de xml, xslt en de pdf.
XML (670 kb)
XSLT
En een linkje naar de pdf (1.2 Mb), de tabel border heb ik er ingezet om aan te tonen waar de lege cellen worden gegenereerd.
Gebruik trouwens FOP 0.20.5 van apache
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 11:14 ]