Toon posts:

[NT] Machine compleet afsluiten, alleen browser mogelijk *

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende:

Ik heb hier een NT machine. Deze moet ik zo streng mogelijk beveiligen. Het gaat werken om iets via een browser te verwerken. En er mogen geen andere pagina bekeken worden. En ook niks aan het systeem. Zelf de startbalk mag verdwijnen. Maar wel dat ik bijvoorbeeld met een toets combinatie de controle over de pc terug krijg.

Voorbeeld:

Pc start op. IE browser met de benodige pagina. En dat is alles. En eventueel met een afsluit knop.

Met Search vind ik niks. Ja alleen software wat lijkt voor een Internet cafe.

Wie kan mij helpen?

Oeps, vergeten titel te beschrijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 11:09 . Reden: Titel Typ ]

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Wil je de pc omtoveren tot een kiosk browser ofzo? Dus dat je er alleen maar mee kunt surfen (eventueel op één site) en niks anders? Ik weet niet of dat mogelijk is met IE, hier is alvast een artikeltje over hoe het te doen met firefox.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, komt in bedrijf te staan waar telkens als een opdracht klaar of gewijzigd moet worden. En dat moet verwerkt kunnen worden via IE.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is echt al heel vaak voorbijgekomen. :)

[search=kiosk pc beveiligen]

Maargoed; ik zal hem iig even naar het juiste subforum zetten. Ik neem aan dat het NT4 is?

[NT] > [NT] Machine compleet afsluiten, alleen browser mogelijk *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Yep, kwestie van zoeken naar een kiosk-pc :)
Verder zou ik idd voor firefox of netscape gaan, en niet voor IE; dan ben je namelijk een stuk sneller klaar, omdat je (een deel van) de integratie tussen IE en Windows omzeilt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank u mod.

Euh,.. ben zelf weer iets verder gekomen.

Een software pakket gevonden waarmee je echt alles kunt afsluiten en ook 1 internet pagina kunt laten tonen.

Password beveiligd.

Het heet Arlington Kiosk Browser. Kan alleen niet echt de prijzen van het pakket vinden. Wel voor single use. Maar het gaat om 10 pc's.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Wat ik me herrinner van een kiosk systeem die ik bij een vorig bedrijf mee had ontwikkeld was dat we een director applicatie met wat lingo scripting erneer zette
die kan fullscreen, en binnen de applicatie ook een browser afgeschermt openen, en dus alle "gevaarlijke" toetsencombinaties afvangen.

Het mooie is dat je dan ook een grafisch gelikte schil kan weergeven

enige fysieke bescherming is natuurlijk altijd geboden, zoals power en reset knop.

ene systeem liep op imac, was FacilIT project, welke periodiek via isdn inbel
en XML gegevensuitwisseling zich synchroniseerde met de website inc CMS

en de andere op een windows machine met touchscreen,
dat was een lijmwijzer voor bison

[ Voor 10% gewijzigd door soepkip op 07-10-2004 12:15 ]

Beste film ooit

Verwijderd

Topicstarter
Toetsen combinatie kun je ook afschermen. Zoals alt f4 en ctrl alt del.

Prijzen inmiddels ook gevonden. $40 per pc.

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je kunt ook je internet explorer instellen als standaard shell. Als internet explorer dan afgesloten word word ook de pc afgesloten, en hij start op met Internet Explorer ipv explorer.exe. Je kunt met local policies instellen wat er allemaal wel en niet in IE gedaan mag worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 12:01:
Dank u mod.

Euh,.. ben zelf weer iets verder gekomen.

Een software pakket gevonden waarmee je echt alles kunt afsluiten en ook 1 internet pagina kunt laten tonen.

Password beveiligd.

Het heet Arlington Kiosk Browser. Kan alleen niet echt de prijzen van het pakket vinden. Wel voor single use. Maar het gaat om 10 pc's.
Moeten de PC's nog aangeschaft worden?

Zoja, dan is het misschien wel interessant om te kijken naar thin clients. Bijvoorbeeld wat uit de T5000 serie van HP.

Verwijderd

probeer eens met start> uitvoeren> gpedit.msc

daar kan je al sowieos heel veel dingein uitzetten...

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Llanorant schreef op 07 oktober 2004 @ 13:24:
Je kunt ook je internet explorer instellen als standaard shell. Als internet explorer dan afgesloten word word ook de pc afgesloten, en hij start op met Internet Explorer ipv explorer.exe. Je kunt met local policies instellen wat er allemaal wel en niet in IE gedaan mag worden.
ctr-alt-del
dan tasks, new task explorer.exe

en dan ben je weer de sjaak

Beste film ooit

Pagina: 1