Toon posts:

WinXP Pro ntfs formatteerd usb zipdrive als FAT ; waarom ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi,

Laatst wilde m'n externe zipdrive zipdisk bestanden niet goed meer lezen. Kwam bijv niet meer in de verkenner te staan alszijnde dat er een disk inzit. Ik d8 aan een diskfout dus ik besloot te formatteren. Nu zag ik bij eigenschappen dat de IomegaWare de zipdisk als FAT heeft gedaan terwijl m'n winxp pro NTFS is. Ik zie ook nergens opties om de zipdisk als NTFS te formatteren. Ik kan nu wel gewoon naar de zipdisk schrijven en lezen, althans voor zover de type bestanden die ik getest had ; tiff images.

Of is m'n zipdrive gewoon beetje defect dat ie bestanden op zipdisk soms corrupteerd ? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 10:42 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Removable media (dus een zipdisk ook) ondersteund voor zover ik weet geen NTFS.

[ Voor 7% gewijzigd door ZeRoC00L op 07-10-2004 10:59 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 10:42:
Nu zag ik bij eigenschappen dat de IomegaWare de zipdisk als FAT heeft gedaan terwijl m'n winxp pro NTFS is.
Dat heeft er dus niks mee te maken. Dat je XP op een NTFS schijf staat wil niet zeggen dat andere schijven ook NTFS moeten zijn om correct te kunnen werken onder jouw XP. Sterker nog, je kan gewoon andere FAT partitie's aanmaken.
Ik zie ook nergens opties om de zipdisk als NTFS te formatteren.
Dat kan ook niet :)
Jouw ZIP disk ondersteund dat niet.
Of is m'n zipdrive gewoon beetje defect dat ie bestanden op zipdisk soms corrupteerd ? :?
Dat zal het wel zijn. Of je ZIP disk heeft zijn beste tijd gehad :)

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 07-10-2004 11:07 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:16
niet helemaal waar dat removable media geen ntfs ondersteunt,... ik heb ooit nog wel eens zip disks ntfs geformateerd... enige probleem is dan dat de media een stuk minder removable wordt.. softeject button en eject functie in explorer worden disabled/vertraagd

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-03 16:26

Maasluip

Kabbelend watertje

Een hele snelle zoektocht op de Iomega website levert het volgende statement op:
Question
Should I format my Jaz or Zip disk with NTFS?

Answer
Iomega® does not support nor recommend the use of NTFS formatting with Zip® or Jaz® disks.

Signatures zijn voor boomers.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Van de site van Sysinternals:
Windows NT has never supported NTFS floppy disks, because Microsoft claims that floppy disks are too small for NTFS data structures. NTFSFlp, a program that will both format and enable NTFS support on floppy disks, proves this to be wrong. Now you can see for yourself why NTFS on floppies, while possible, is not a great idea.
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfsfloppy.shtml

Lijkt me waarschijnlijk dat dit voor alle removable media geldt.

Op de site waar deze quote vandaan komt staat NTFSFlp, een tooltje waarmee je floppies met NTFS kan formatteren en waarschijnlijk ook wel ZIP-disks :)

/edit:
Overigens ondersteunt geen enkel medium welk formaat dan ook - het is andersom: het formaat moet het medium ondersteunen. Het maakt het papier niet uit wat jij erop tekent ;)

[ Voor 13% gewijzigd door CmdrKeen op 07-10-2004 11:29 ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de replies op m'n n00b vraag ! zal m'n zipdrive dan wel zijn die fokked op is. Verdorie, tis al de 3de :(

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Removable Media met NTFS moet echt elke keer heel netjes eject worden, als je hem eruit pluged dan komen er bijzondere meldinge je scherm voorbij vliegen met ntfs streams error etc.
MAAR :) Windows 2000 kan wel enkele removable media formateren als NTFS, diskette's niet, CF kaartjes wel en ZIP weet ik eigenlijk niet... moet je maar eens proberen.
Pagina: 1