Da's niet waar. De specs zijn gewoon a.d.h. van het nr dat op de chip staat bij de fabrikant op te zoeken.
Maar je kan die dingen wel gewoon mixen, de 100 MHz zal wel op 66 MHz werken.
Maar je kan die dingen wel gewoon mixen, de 100 MHz zal wel op 66 MHz werken.
Lasher uit "Wat te kopen" heeft precies dezelfde config met ook 66 en 100 MHz DIMMEN door elkaar.
Zou ik zo maar een 128MB, 100 (of zelfs een 133)MHz DIMM op mijn P2L97 erbij kunnen kwakken?
Zou ik zo maar een 128MB, 100 (of zelfs een 133)MHz DIMM op mijn P2L97 erbij kunnen kwakken?
Ja je kunt alles wat sneller is gebruiken.
Op een 66Mhz bordje moet het 100Mhz wel met de snelste timings kunnen lopen. (niet met het 66Mhz dimmetje erbij!)
BTW> Koop nooit van te voren geheugen voor een nieuw mobo of zo, dan bekoop je je altijd! Maar als de meerprijs nihil is (zoals hier) dan kun je beter 100Mhz kopen
Op een 66Mhz bordje moet het 100Mhz wel met de snelste timings kunnen lopen. (niet met het 66Mhz dimmetje erbij!)
BTW> Koop nooit van te voren geheugen voor een nieuw mobo of zo, dan bekoop je je altijd! Maar als de meerprijs nihil is (zoals hier) dan kun je beter 100Mhz kopen
diskeltische lurker
Ten eerste: kun je dan niet het 66MHz DIMMetje met de nieuwe 100MHz laten draaien op 66MHz??
Meerprijs nihil? 66 MHz DIMMen zijn niet meer te krijgen, en anders zijn ze veel duurder!
Meerprijs nihil? 66 MHz DIMMen zijn niet meer te krijgen, en anders zijn ze veel duurder!
Verwijderd
je KAN je 66mhz dimm in een 100mhz mobo zetten maar dan loopt ie zwaar over zijn toeren en is het maar afwachten hoe lang ie het uithoud
Ik heb een C-memory 128 mb 66 mhz 10ns module al zeker een jaar in een PII300@463 (103*4.5) lopen en dat gaat al die tijd al prima.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Heb hier een pentium 1 op een Mobo met Ali (vergelijkbaar met TX) chipset en daar zit nu 64MB-100Mhz en 32MB-66Mhz op. Zonder problemen.
He Koen is dat toevallig een mobo met een TXpro chipset erop?
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verwijderd
andersom maakt dat nix uit
die ram draait dan gewoon ook op 66Mhz
vgl een geforce AGP4x in een AGP 2x mobo, geeft ook geen probleem
die ram draait dan gewoon ook op 66Mhz
vgl een geforce AGP4x in een AGP 2x mobo, geeft ook geen probleem
Ik geloof dat de TXpro van via is. Deze van mij is van Acer Labs Inc. (ALI=lekkere afkorting) Maar volgens mij zijn ze bijna allemaal hetzelfde. Het zou best kunnen dat dit moederbord in reclames met TX pro aangeprijsd wordt maar bij opstarten staat er gewoon Ali. Is geen intel te vinden op mijn mobo. (Vindt ik wel jammer wat dan ding=mobo was al na een half jaar kapot
)
1e ja dat kan, ik had het over een bijz. situatie. Sorry voor de verwarring.Ten eerste: kun je dan niet het 66MHz DIMMetje met de nieuwe 100MHz laten draaien op 66MHz??
Meerprijs nihil? 66 MHz DIMMen zijn niet meer te krijgen, en anders zijn ze veel duurder
2e Dus gewoon dat 100Mhz dingetje kopen, zit je altijd goed.
succes ermee
diskeltische lurker
Pagina: 1