Stereotoren freakt uit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Mijn stereotorentje (zo'n Sony kant en klaar pakketje, een zilvere, weet type niet uit mn hoofd, heb er ooit f1200,- voor betaald :)) heeft tot nu toe 4 jaar trouw dienst gedaan. Sinds kort, als ik hem wat harder zet (bij cd harder dan 12 en radio harder dan 15 bijvoorbeeld) schakelt de versterker zichzelf aan en uit en aan en uit en en enzovoort. Heel maf ik snap niet wat ie doet, het is ook geen reguliere functie tegen overbelasting ofzo dacht ik. Je hoort de versterker zich met een harde tik uitzetten en dan meteen weer aan en dan na een seconde of wat weer enzo.

Geen flauw idee wat het kan zijn, jullie wel? Moet ik dat ding sowieso maar vast gaan slopen om te kijken of ik iets raars zie of heeft dat toch geen zin? Wat kan ik nog meer checken, ik weet verder geen reet van audio (tis geen PC tenslotte :P), dus alle hulp is welkom.Mijn stereotorentje (zo'n Sony kant en klaar pakketje, een zilvere, weet type niet uit mn hoofd, heb er ooit f1200,- voor betaald :)) heeft tot nu toe 4 jaar trouw dienst gedaan. Sinds kort, als ik heb wat harder zet (bij cd harder dan 12 en radio harder dan 15 bijvoorbeeld) schakelt de versterker zichzelf aan en uit en aan en uit en en enzovoort. Heel maf ik snap niet wat ie doet, het is ook geen reguliere functie tegen overbelasting ofzo dacht ik. Je hoort de versterker zich met een harde tik uitzetten en dan meteen weer aan en dan na een seconde of wat weer enzo.

Geen flauw idee wat het kan zijn, jullie wel? Moet ik dat ding sowieso maar vast gaan slopen om te kijken of ik iets raars zie of heeft dat toch geen zin? Wat kan ik nog meer checken, ik weet verder geen reet van audio (tis geen PC tenslotte :P), dus alle hulp is welkom.

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit em waarschijnlijk in de voeding.
Gewoon even na laten kijken prijsopgave vragen.Zal je hooguit 300 gulden gaan kosten.
Succes!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb ook zo'n Sony torentje (ook zo'n zilveren met knipperende lampjes en dj-mix en al die onzin :)) en als je daar grotere boxen aan hangt of een te sterk ingangssignaal geeft schakelt ie zichzelf ook de hele tijd aan en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 16:59

JT

VETAK y0

Denk dat je je voeding kan gaan vervangen

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:51

Jag

Wat je hoort is een relais. Dat is een gewone mechanische schakelaar die open of dichtstaat afhankelijk van de stroom die er doorheen loopt. Het klinkt alsof je een kortsluiting hebt, dus ik zou je speaker kabels eens nakijken.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Ja, precies... hij schakelt zich telkens in de beveiliging denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Het kan zijn dat je het koelelement wat op het versterker IC zit eens moet aanschroeven.

Het zouden ook de elco's bij dit ic kunnen zijn, de capaciteit hiervan vermindert met de jaren. Maar 4 jaar is wel errug kort.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik had dat ook met een losse technics versterker, die sloeg ook uit als ie het neit meer aankon.
Denk dat het gewoon toch een beveiliging is.
Kon ie altijd wel harder?
Want je volume op 15 zegt nix natuurlijk.
Ik heb hier nu een versterker die je beter niet op 3 kan zetten.

Maar als ie altijd harder kon zou ik idd eerst ff je speakerdraden checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat het ook nog kan zijn:

je speakers sluiten kort.
mijn vader had dit probleem ook, bleek dat de kabel van zijn speaker kortsluitte!
kijk je kabels na (of probeer anders met andere kabels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 21-07 16:59

JT

VETAK y0

yo681 : dat heeft JAG al geschreven...makt nix uit hoor :) :z

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh, sorry, niet (goed) gekeken :)

dom,dom,dom |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Hmz ik ga alle kabels er maar een voor een uitraggen en kijken wanneer ie het weer doet. Bedankt voor de info tot zover iig, ik laat wel horen wat het was...
Hij kon wel altijd gewoon op 30 (max) trouwens :))

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 21:00

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Je zou ook eens kunnen kijken of je er misschien even een verzameling stof uit moet halen, kan zijn dat'ie gewoon z'n warmte niet kwijtkan...

Als dat niet helpt lijkt het me inderdaad waarschijnlijk dat de voedingstrap het probleem is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:51

Jag

Een simpel testje kan al veel uitwijzen. Sluit eens geen speakers aan, en kijk of er dan nog hetzelfde gebeurt. Zo ja, dan kan je 'm net zo goed meteen wegbrengen ter reparatie. Zo niet, probeer eens andere speaker kabels, of meet met een multimeter (als je er één hebt) of ie kortsluiting maakt (DC weerstandsmeting).

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02-2023
'n beetje versterker heeft 'n 'protectioncirquit', waar hij bij kortsluiting gebruik van maakt zodat je de versterker niet sloopt.. Bij kortsluiting in ieder geval. dan hoor je niks en moet je 'm uit en aan zetten...

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk gewoon een overbelastingsrelaistje, schroef het apparaat een keer open en maak het relais schoon (meestal een zwart blokje), open maken en met pure alcohol (97%) en een wattenstaafje (werkt het makkelijkst) daarna met commandant polijsten en inspuiten met contactspray.... that's it. Zou die het weer kunnen doen.
Anders eindtrappen doormeten of die niet "versleten zijn"
Pagina: 1