Toon posts:

zwart-wit webcam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet er of er ook webcams bestaan met een zwart-wit ccd chip? Waren de allereerste webcams zwart-wit? Zo ja hoe kom ik daar aan? Ik wil namelijk de lichtintensiteit ergens van meten, en dat gaat denk ik niet zo goed met die kleurenfilters ervoor.

Ca

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50

Nakebod

Nope.

Zover ik weet, kan iedere webcam die kleur aan kan, software matig ook zwart/wit beeld geven.
Alle webcams die ik heb (Zijn er nogal wat :P) kunnen dit.
Ik weet niet of dit werkt met het meten van de lichtintensiteit, maar het valt te proberen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:24

Bleh!

:)

Misschien dat je op een rommelmarkt of bij een dumpzaak een oude LPT monochrome webcam kunt opduiken. Maar je kunt misschien beter proberen wat Nakebod voorsteld :)

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-02 08:23

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

met een programma zoals pinnacle en movie maker van windows kan het volgens mij al wel software matig veranderd worden

verder zijn er diverse andere tool om die kleuren aan t passen

Bedankt alvast

Verwijderd

Een redelijke intensiteits meter kun je maken door een cam te ontdoen van de lens en er dan een kokertje voor te zetten. Probleem is dat er allerhande correcties op het beeld worden toegepast, maar bij de meeste drivers kun je die wel disablen.
BTW ik heb die van mij er wel mee gesloopt. :)

Verwijderd

Veel camera's hebben image-enhancing die dus versterkt bij weinig licht. Als je betrouwbaar de lichtintensiteit wilt meten kun je imo beter een TSL250 of TSL2550 sensor oid gebruiken.

http://www.peg.si/electro/light.html
http://www.cs.ucla.edu/~seapahn/light_sensor.htm

Mocht je echt een cameramodule zoeken, bij Conrad.nl worden nog steeds losse zwart/wit modules verkocht (art.nr. 116785 en 116750).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 10:01 ]

Pagina: 1