DVD writer Acer Aspire 1700 problem

Pagina: 1
Acties:

• KI2000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Hallo,

Ik maak al een tijd gebruik van een Acer Aspire 1700 laptop. Nu ja, laptop, eigenlijk een beetje een zwaargewicht daarvoor :-)

Anyway, mijn dvd writer heeft het dit weekend begeven. Hij leest geen cd's of dvd's meer in.
Wanneer je hem een dvdtje of cdtje voert, dan pinkt het lampje een paar maal, maar hij begint niet te spinnen zoals het zou moeten.
Volgens verkenner is er geen dvd of cd ingevoerd.

Nu dacht ik: geen probleem, ik koop wel effe een nieuwe ... Kostprijs: 460 Euro, btw in ... 8)7 Niet dus ...

Nu mijn vraag: misschien is het iets dat ik zelf kan oplossen, weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

One Man Can Make A Difference.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Als er nog garantie op zit natuurlijk terugbrengen naar de winkel. ;)
Indien je er geen garantie meer op hebt lijkt het me verstandig om een externe DVD/CD-RW combo te kopen.

• KI2000
Jammer genoeg geen garantie meer. En extern, dat is altijd zo een gedoe hé ...

Ik heb de prijs gevraagd voor een dvd lezer in afwachting, maar als ik het zelf kan oplossen zou ik het uiteraard liever zo doen...

Verwijderd

Da's knap, dan moet 'ie net uit garantie zijn. Voor 1-10-2003 was het nml. 2 jaar garantie standaard bij Acer, en na 1-10-2003 1 jaar.
Lijkt me wel heel toevallig als je nu net in die 1 jaar en 6 dagen zit na de omschakeling...

• KI2000
2 jaar garantie?
Hmm ... Ik dacht dat ik maar 1 jaar had, ik ga dat dan toch nog even goed nakijken op mijn factuur.
In ieder geval bedankt om dit te melden.

Verwijderd

KI2000 schreef op 11 oktober 2004 @ 16:21:
2 jaar garantie?
Hmm ... Ik dacht dat ik maar 1 jaar had, ik ga dat dan toch nog even goed nakijken op mijn factuur.
In ieder geval bedankt om dit te melden.
Naast de standaard 1 jaar garantie bij de pc boer heb je vaak ook nog fabrieks garantie.
Probeer de site van Acer eens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 16:26:
[...]

Naast de standaard 1 jaar garantie bij de pc boer heb je vaak ook nog fabrieks garantie.
Probeer de site van Acer eens.
Standaard garantie is je max garantie van Acer. Fabrieksgarantie is alleen in geval van fabricagefouten.
Als je garantie voorbij is, of dat nou 1 of 2 jaar is, kan je geen "normaal" defect meer claimen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07
Overigens kun je bij elke PC boer voor de prijs van een normale DVDbrander + ~20 euro een externe brander kopen hoor. Dan hoeft het totale bedrag niet boven de 100 euro uit te komen :)

[edit]
Dat is dan dus een normale brander, in een extern "doosje', verbonden met je laptop via USB(2.0) of FireWire.

[ Voor 25% gewijzigd door Xandrios op 11-10-2004 16:45 ]

Pagina: 1