Kabel + ADSL Tegelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Ashbjorn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04-2019

Ashbjorn

Who's your daddy! WHUZAAA

Topicstarter
Goeiemorgen met z'n allen,

Ik heb sinds vandaagl 8Mbit ADSL via QuickNet, althans me starterskit ligt op het postkantoor maar ik heb ook nog minimaal tot het einde van de maand mijn chello classic abbo beschikbaar.

Nou wou ik eigenlijks die 2 verbindingen tegelijk gebruiken. Nu is dan ook mijn vraag zou dat kunnen? Ik heb een Neo2 moederplank met 2 keer onboard Gbit LAN, kan ik dan in elk van deze, 1 van de verbindingen gebruiken?

Athlon 64 3500+ || MSI Neo2 Platinum || 1GB PC3200 Corsair XLPRO 2-2-2-5@1T || Hitachi SATA 250GB@7200 8MB || WD Raptor 73GB@10000 8MB || AOpen GF 6800 GT 256MB || SB Audigy2 Platinum || Logitech Laser G5 || 19" Iiyama HM903DT || 1280@100Hz

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 12:25
Voor een permanente dubbele verbinding zou ik een router met 2 (of meer ;) ) WAN-poorten met load-balancing aanraden. In zo'n situatie kun je ze probleemloos naast elkaar gebruiken.

Als je twee aparte netwerkaansluitingen hebt, kun je in principe bij Netwerken aangeven dat je een tweede default gateway hebt, maar mijn ervaringen daarmee zijn niet echt probleemloos. Maar goed, als het om een tijdelijke oplossing gaat, zou je dat kunnen proberen.

Overigens kun je ze niet gebruiken om een enkele verbindingen te versnellen, wel om de snelheid van meerdere opdrachten te verhogen. Bijv. je kunt tegelijk via de kabel downloaden, terwijl je via ADSL aan het gamen bent o.i.d. Of twee bestanden downloaden, de een via ADSL, de andere via kabel, zodat ze onderling geen last hebben van elkaar.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Check de search op 'kabel en adsl loadbalancing' in NT & IT eens, je vraag is vaker gestelt. :)

🌞🍃

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-02 08:12

Bjk

Zou je later ook nog de ervaring met quicknet adsl kunnen posten. Ik krijg het volgende week en ben benieuwd naar jou ervaring met download/upload en hun nieuwsgroep. Eventueel zou je hem kunnen mailen naar johan@dreamwalker.nl Bedank!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Amen :)

Atlantez, het is de bedoeling dat je de search raadpleegt naar eerdere topics hierover vóórdat je een nieuw topic opent.

Dit topic is gesloten.