[win2k3] Domain administrator

Pagina: 1
Acties:

• LordMatanza
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-04-2023
Ik heb een windows 2003 standard server.

Nu heb ik hier gisteren een domain controller van gemaakt, echter dit toch weer uitgeschakeld (hier had ik mijn redenen voor) en hem weer standalone gemaakt.

Nu heb ik echter een probleem, mijn administrator account gebruikt niet de standaard "c:\documents and settings\administrator", maar hij gebruikt "c:\documents and settings\administrator.<domain>".

Met <domain> bedoel ik de domain-name die ik eerder ingesteld had staan.
Ik heb de server lid gemaakt van een workgroup ipv een domain, het dns-achtervoegsel van de computernaam weggehaald, maar hij blijft het doen.
Iemand een oplossing?

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022

RpR

Als dit een probleem voor je is, zou je het profiel even kunnen kopiëren naar een 'temp' mapje o.i.d., vervolgens een 2e administrator account aanmaken en onder dat account inloggen. Verwijder het 1e account en hernoem het 2e naar administrator. Kopiëer vervolgens je profiel uit de 'temp' map terug. Succes!

An assumption is the mother of all fuck-ups

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 16:38
Het lijkt me niet zo'n groot probleem ;)

Als je het wilt veranderen zou je inderdaad een truukje uit kunnen halen met het kopieren van profielen.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• LordMatanza
kan dit dan? ik heb begrepen dat wanneer je de administrator account verwijdert je ook zijn identieke (onzichtbare) id mee verwijdert. zodra je dan een nieuwe administrator account aanmaakt krijgt hij niet deze id terug. en die id heeft diep in windows wel wat betekenis :?

Verwijderd

dat is alleen als je het useraccount weggooit niet met het profiel

• LordMatanza
DjRp schreef op 07 oktober 2004 @ 08:56:
Als dit een probleem voor je is, zou je het profiel even kunnen kopiëren naar een 'temp' mapje o.i.d., vervolgens een 2e administrator account aanmaken en onder dat account inloggen. Verwijder het 1e account en hernoem het 2e naar administrator. Kopiëer vervolgens je profiel uit de 'temp' map terug. Succes!
en hoe wou je een profiel verwijderen en een ander profiel aan de administrator account koppelen?

Verwijderd

LordMatanza schreef op 07 oktober 2004 @ 09:21:
en hoe wou je een profiel verwijderen en een ander profiel aan de administrator account koppelen?
Sim-pel:
Tijdelijke andere admin aanmaken, inloggen als temp admin. Oude profiel verplaatsen. Dan inloggen als admin. Weer inloggen als temp admin en backup van het oude profiel eroverheen.

Maar ik zou het persoonlijk lekker laten zo. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 09:31 ]

• LordMatanza
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 09:31:
[...]

Sim-pel:
Tijdelijke andere admin aanmaken, inloggen als temp admin. Oude profiel verplaatsen. Dan inloggen als admin. ...
En hier maakt hij het nieuwe profiel aan, klopt...
Je raadt alleen nooit welk profiel hij aanmaakt: administrator.<domain> :'(

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022

RpR

Wel vreemd trouwens, ik log ook in met een username op het domein en mijn profiel is gewoon <username> en niet <username>.<domain>. Is het niet zo dat je de domein toevoeging krijgt wanneer je met een domain user lokaal inlogt op een werkstation?

An assumption is the mother of all fuck-ups

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:17

Tijntje

Hello?!

Nee dat komt omdat je eerst als domain admin inlogt. Nu als local admin.
Voor windows zijn dit andere accounts. Hij maakt dus twee profiel mappen aan en aangezien er al een map is met de naam Administrator maakt hij er een met Administrator.[domain]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• LordMatanza
het is al opgelost... ik had een foutje gemaakt... ik verwijderde wel steeds de account mapjes van de administrator.<domain> maar ik dacht dat het niet uitmaakte als er al een administrator folder stond, deze liet ik namelijk staan omdat deze nog data bevatte, maar door deze te renamen en die .<domain>-folders te verwijderen is het opgelost.
Pagina: 1