Toon posts:

[Word] Afdruk samenvoegen, tekstvakken, sjablonen en VBA

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer eens een probleem met mijn briefsjabloon.

Ik heb een briefsjabloon gemaakt. Zodra de gebruiker een nieuw document maakt op basis van het sjabloon, moet hij/zij eerst het volgende UserForm invullen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.hout/images/form.jpg

Het volgende stukje code, haalt de waardes uit de invul-velden van het formulier over naar de tekstvakken in het aangemaakte document:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
With ActiveDocument

.FormFields("a_netn").Result = a_netn.Text
.FormFields("a_tel").Result = a_tel.Text
.FormFields("a_mail").Result = a_mail.Text
.FormFields("a_naam").Result = a_naam.Text
.FormFields("a_functie").Result = a_functie.Text
.FormFields("lst_merknamen").Result = l_locatie.Text
.FormFields("l_adr").Result = l_adr.Text
.FormFields("sluit2").Result = lst_merknamen.Text
.FormFields("l_pcwpl").Result = l_pcwpl.Text
.FormFields("l_tel").Result = l_tel.Text
.FormFields("l_fax").Result = l_fax.Text
.FormFields("l_extra").Result = l_extra.Text

Hieronder zie je de tekstvakken in het document:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.hout/images/sjabloon.jpg

Dit werkt allemaal perfect en de gebruikers zijn erg blij met dit sjabloon. Er zitten namelijk adresgegevens voor ongeveer 60 verschillende locaties in. Het sjabloon neemt de gebruikers dus werk uit handen (alle adresgegevens worden met een paar muisklikken in het nieuwe document ingevoerd bijvoorbeeld) en controleert ook op bepaalde punten de invoer van gegevens.

Het probleem waar we nu tegenaan lopen:

We willen bulk-mailings gaan versturen aan onze leden/klanten. Hiervoor heb ik een aangepaste versie van het sjabloon gemaakt met merge-fields.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.hout/images/merge.jpg

Ook hier vult de gebruiker eerst de UserForm in, zodat bijna alle tekstvakken in het document al gevuld worden met de adresgegevens en persoonsgegevens van de afzender. De gebruiker maakt de brief af en vervolgens moet de documentbeveiliging opgeheven worden, omdat anders niet gekozen kan worden voor "Afdruk samenvoegen...". Tot zover geen probleem. We hebben dus een nette brief, waarin alleen nog maar de NAW-gegevens van de ontvanger geplaatst hoeven te worden. Dan doorlopen we de wizard "Afdruk samenvoegen...". En dan gaat het fout. In het bron-document zijn alle automatisch ingevulde tekstvakken plotseling weer leeg en in de aangemaakte standaardbrieven zijn deze tekstvakken ook niet meegenomen.

Wat doe ik verkeerd of wat moet ik anders doen? Ik zit nu al een paar dagen te puzzelen en te zoeken, maar ik kom echt geen steek verder. Kan iemand mij even een zetje in de goede richting geven?

Verwijderd

Topicstarter
Euh... schop?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... het begint er een beetje op te lijken, dat ik de enige ben die tegen dit probleem aangelopen is. Ik ga vanavond weer even klungelen. Als ik een oplossing of workaround gevonden heb.

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 21:18

Kappie

Tell me your secrets...

Je voor de vaste adres data geen formfields (tekstvakken) gebruiken maar bookmarks. Dan heb je het probleem niet. Formfields worden altijd gewist bij een mailmerge.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Verwijderd

Topicstarter
Kappie schreef op 14 oktober 2004 @ 13:46:
Je voor de vaste adres data geen formfields (tekstvakken) gebruiken maar bookmarks. Dan heb je het probleem niet. Formfields worden altijd gewist bij een mailmerge.
Tnx voor de reply. Ik vrees dus, dat ik een tweede sjabloon moet gaan maken hiervoor, met bladwijzers i.p.v. tekstvakken. De tekstvakken zijn zo handig i.v.m. het doorlopen van het briefhoofd met TAB en SHIFT+TAB (om eventuele invoerfouten te corrigeren), dus daar willen we graag aan vasthouden.