Toon posts:

[2003] FTPserver - inloggen via remote-ip, is read-only*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eigenlijk een vraag waar ik niet uitkom , en heb overal gezocht ,maar nog geen verklaring ervoor gevonden.

ftp server serv-u 5.2 draaien op windows server 2003.
isa server 2004 met ftp publishing draaien op windows server 2003

ftp server werkt goed, gebruikers kunnen van buitenaf uploaden en downloaden.
router vigor 2900 porten gemapt voor ftp en ook de passive port range.

nu ondersteund mijn router ook nat looping back , dwz ik kan van binnenuit met mijn externe ip inloggen op mijn ftp server, echter ik kan overal doorheen bladeren , maar ik heb geen acces tot schrijven, terwijl ik als admin full rights heb.
als ik met mij interne ip inlog dan kan ik dus wel alles , mappen aanmaken,enzv.
dus mijn conclusie is rechten staan goed. ik zie in de log van serv-u dat wanneer ik met mijn interne ip aanlog ik met pasv inlog en ook netjes de gedefinieerde pasv port krijg toegewezen .

Van buiten het netwerk (via buurman) heb ik wel alle rechten.
wat ik dus niet snap is dat wanneer ik met mijn externe ip aanlog van binnenuit , ik geen rechten heb ( alleen listing en bladeren), maar geen schrijfactie.
Ik zie in de log dat ik met pasv mode een random port krijg toegewezen , echter bij het uploaden krijg ik dan acces denied.

alles werkt dus goed, maar ik zoek eigenlijk een verklaring waarom ik met het externe ip geen rechten heb.

kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit werkt en als het niet kan graag dan uitleg waarom dit niet kan en oh ja logon locally heb ik al geprobeerd, maar dat is niet het probleem omdat van buiten het netwerk het wel allemaal werkt

mijn dank is groot

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 03:00 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jij connect naar je internet-IP. Vervolgens ziet jouw FTP-server niet jou LAN-IP (zoals bij een normale interne connectie), maar je internet-IP als source. Heb je toevallig op dat IP restricties staan ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
voor zover ik weet heb ik geen restricties staan . maar als ik van buitenaf inlog wordt mijn externe ip toch doorgestuurd via mijn router naar mijn interne ip. als ik van binnenuit aanlog met mijn externe ip zie ik dat ik connectie maak met het externe ip , kan dan inloggen en bladeren , maar geen schriijfacties doen. Waar kan ik dan checken of er restricties staan op mijn externe ip?. wat ik dus niet snap waarom ik geen rechten heb ,want inloggen gaat gewoon goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 03:07 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit, enkel 'ftp probleem' vertelt zo weinig :) Verder zal je inderdaad eens je ftp server logs in moeten duiken, vermoedelijk staat daar wel in waarom het niet werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 07 oktober 2004 @ 10:22:
Even een titel edit, enkel 'ftp probleem' vertelt zo weinig :) Verder zal je inderdaad eens je ftp server logs in moeten duiken, vermoedelijk staat daar wel in waarom het niet werkt :)
ok bedankt voor titelwijziging ,ga eens kijken in de logs of ik iets vind, als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag