Ik heb een amd athlon xp 3000+, 1024mb, via chipset, vga kaartje erin, 3com 3cr990 nic met processor (os: windows xp SP2) allemaal in een 2u kastje hangen en ondergebracht in de Redbus Internet Housing (colocatie) te Amsterdam...Kennen jullie vast wel T.net
Nu is het zo dat ik daar een download heb van 4-12 megabyte per seconde, maar de upload blijft tussen de 200 en 1200kb (meestal meer richting 200-600 en zo nu en dan heel even uitschieters naar 1000-1200) Ik begrijp niet wat er mis is, eerst gebruik gemaakt van de VIA onboard NIC, toen maar overstapt naar 3com server nic met processor...zelfde kwaaltje...Ik snap gewoon echt niet waarom die upstream zo laag is...het is misschien niet een super server configuratie, maar comon puur een speedtest terwijl er niets draaid...en dan zo'n lage uplink...2 rackjes verder hangt de server van mijn werk 1U opteron 142, 2gb ram, tyan mobo'tje..die duwt even 2,5megabyte per seconde upstream (gemiddeld) daar draait Windows 2003 Web Server op.... kan dat nou aan het OS liggen?? windows xp gelimitieerd ofzo? Ik heb sp2 tcp limit patcher eral overheen gehaald en de limits op oneindig gezet (al leek me dat er weinig mee temaken... maakt gewoon niet uit)... Heb ik nou hardware problemen, is het Windows XP? Heb ik nou verkeerde settings... Ik begrijp er niets van, volgens de provider, TransIP, is er niets aan de hand met hun switches/bedrading enz en ben ik de enige met deze klacht.
XP firewall uit/aan maakt geen drol uiit.
Overigens heb ik op beide servers getest via www.speedtest.nl (op gelijke tijden, op andere tijden het maakt gewoon niet uit...opteron w2k3 server: 2,5mbyte / sec, athlon xp wxpsp2: 200-500kb soms uitschieters richting 1000-1200kb) ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Ik moet 2,5 uur rijden naar redbus en ik ben er nu voor de 2e keer naartoe geweest en begin het beu te raken!
XP firewall uit/aan maakt geen drol uiit.
Overigens heb ik op beide servers getest via www.speedtest.nl (op gelijke tijden, op andere tijden het maakt gewoon niet uit...opteron w2k3 server: 2,5mbyte / sec, athlon xp wxpsp2: 200-500kb soms uitschieters richting 1000-1200kb) ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Ik moet 2,5 uur rijden naar redbus en ik ben er nu voor de 2e keer naartoe geweest en begin het beu te raken!
6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit