[XP] Kan programma niet starten, onbekend is waarmee gemaakt

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Een beetje verrotte topictitel, maar anders paste het niet.

Mijn vader belt mij net omdat zijn computer van slag is. Vrijwel al zijn icoontjes zijn vervangen door een icoon van Adobe Photoshop en Photoshop is ook gelinkt aan zowat alle icoontjes.

Bijna alle programma's kan hij niet meer opstarten omdat windows dan de foutmelding geeft dat het onbekend is met welk programma het is gemaakt (of iets dergelijks). IE werkt warempel nog wel en ik heb hem dus Kaspersky laten downen (ondanks dat hij al NAV heeft, maar ook dat programma werkt niet meer) en hem dat laten installeren, maar dat lukt niet omdat windows het dus niet kan uitvoeren omdat hij niet weet met welk programma het is gemaakt.

Ook systeemherstel kan hij niet meer uitvoeren. Als hij in veilige modus opstart dan blijft het probleem bestaan.

Hij heeft Win XP Pro Nederlands met SP2 geinstalleerd. Ik weet nu eigenlik niet meer wat ik hem kan laten doen om het probleem op te lossen, dit weekend ga ik naar huis dus dan kan ik het zelf allemaal eens bekijken, maar ik wil er graag een beetje voorbereid zitten zodat ik dan snel te werk kan gaan.

Windows opnieuw installeren is een optie, maar als ik zijn versie gebruik (zo'n met de notebook meegeleverde 6 cd :( ) en ik doe systeem herstel zonder de harde schijf te formatteren, dan wist hij stiekem toch wel alles wat er op je HD staat en dat is niet de bedoeling. Hij heeft 9GB aan spullen die erop staan (foto's) en die sukkel heeft geen backups hiervan. Ik weet niet of het nog gaat lukken om via windows een netwerkje op te zetten om zo alles van zijn computer over te zetten naar de mijne, maar als dat niet lukt dan wil ik dus graag windows opnieuw installeren met de zekerheid dat niet alles gewist wordt. Is dat mogelijk?
Of zijn er misschien programma's die op 1 diskette passen waarvan hij kan opstarten zodat hij toch nog een netwerkje met mij kan opzetten? (zal wel niet ivm drivers voor netwerkkaart).

Wat advisern jullie mij om te gaan doen?

Verwijderd

www.knoppix.org _o_

edit: mocht er nou een echt exotische netwerkkaart in zitten, dan moet je gewoon even ergens een PCMCIA of USB netwerkkaartje lenen Y:)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 23:46 ]

Verwijderd

Ik zou clrav eerst eens proberen te draaien, als dat niet blijkt te werken volg dan eens de stappen genoemd in de laatste paragraaf van onderstaande link, het spreekt voor zich dat het om een andere filename kan gaan als svchost.exe - maar dat kan ik zo niet zeggen. :)
Voor linkje naar clrav, zie ook onderstaande link. :)
[rml]Schouw in "[ virus] torvil.d"[/rml]

Eventuele note: in netwerkomgeving zul je met Knoppix meuk moeten kunnen kopiëren.

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 23:44:
www.knoppix.org _o_

edit: mocht er nou een echt exotische netwerkkaart in zitten, dan moet je gewoon even ergens een PCMCIA of USB netwerkkaartje lenen Y:)
Mijn duits is niet perfect, maar als ik het goed begrijp is dat een linux distributie die meteen vanaf de cd werkt? Dus gewoon cd fikken erin stoppen ervan booten en je zit in een linux omgeving zonder dat hij op de HD dingen gaat installen?

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 06 oktober 2004 @ 23:51:
[...]

Mijn duits is niet perfect, maar als ik het goed begrijp is dat een linux distributie die meteen vanaf de cd werkt? Dus gewoon cd fikken erin stoppen ervan booten en je zit in een linux omgeving zonder dat hij op de HD dingen gaat installen?
preciez...

en als je duits nou niet zo goed is: hij is er ook in de nederlandse smaak. maar die is verouderd, pak de engelse maar

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 23:54 ]

• Expander
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op 06 oktober 2004 @ 23:51:
[...]

Ja en om het compleet te maken, je kan ermee bij de bestanden.

Expanding the inexpandable

Pagina: 1