Ik ben bezig met een scriptje waarin verschillende opmaak knoppen zitten. Met die knoppen kan je dus verschillende opmaakdingen aan en uit zetten, ik gebruik nu alleen nog Bold, Italic en Underlined, maar het is de bedoeling dat er meer mogelijkheden komen.
Nu hebben de knoppen 4 style classes in het style sheet:
1. menu_item_unselected
2. menu_item_unselected_hover
3. menu_item_selected
4. menu_item_selected_hover
Met 3 javascript functies verander ik de classes van de knoppen vervolgens als de muis erover gaat, of als erop geklikt wordt. Dit zijn de functies:
Nu moet er natuurlijk bijgehouden worden welke knoppen zijn ingedrukt ofniet, dus hiervoor gebruik ik de array 'selected'. Echter, ik moet bij iedere knop een 'id' meegeven en dit zijn dus cijfers, eigenlijk vind ik dat niet prettig, omdat je dan al snel het overzicht verliest.
Ik heb onderhand (ook tijdens het typen van deze post) al vanalles geprobeerd, maar het lukt me maar niet om zoiets te maken:
Ik hoop dat iemand hier een idee heeft. Misschien iets met elementID? Daar heb ik ook al ingekeken, maar dit leek niet te willen.
Overigens roep ik de functie zo aan:
button_click(this, '0') --> voor m'n huidige werkende, maar niet geprefereerde manier;
button_click(this) --> gewenst, OF;
button_click(b)
Nu hebben de knoppen 4 style classes in het style sheet:
1. menu_item_unselected
2. menu_item_unselected_hover
3. menu_item_selected
4. menu_item_selected_hover
Met 3 javascript functies verander ik de classes van de knoppen vervolgens als de muis erover gaat, of als erop geklikt wordt. Dit zijn de functies:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| var selected = new Array(false, false, false)
function button_hover(button, id){
if(selected[id] == false){
button.className = 'menu_item_unselected_hover'
}else{
button.className = 'menu_item_selected_hover'
}
}
function button_normal(button, id){
button.className = 'menu_item_unselected'
}else{
button.className = 'menu_item_selected'
}
}
function button_click(button, id){
selected[id] = true
}else{
selected[id] = false
}
} |
Nu moet er natuurlijk bijgehouden worden welke knoppen zijn ingedrukt ofniet, dus hiervoor gebruik ik de array 'selected'. Echter, ik moet bij iedere knop een 'id' meegeven en dit zijn dus cijfers, eigenlijk vind ik dat niet prettig, omdat je dan al snel het overzicht verliest.
Ik heb onderhand (ook tijdens het typen van deze post) al vanalles geprobeerd, maar het lukt me maar niet om zoiets te maken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| var selected = new Array()
function button_click(button){
if(selected[button] == false){
selected[button] = true
}else{
selected[button] = false
}
} |
Ik hoop dat iemand hier een idee heeft. Misschien iets met elementID? Daar heb ik ook al ingekeken, maar dit leek niet te willen.
Overigens roep ik de functie zo aan:
button_click(this, '0') --> voor m'n huidige werkende, maar niet geprefereerde manier;
button_click(this) --> gewenst, OF;
button_click(b)
Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.