Ik heb zoals al blijkt de Quint Mk2 van speaker enco. Een setje waar ik uitermate tevreden mee ben. Ok, het is niet et meest duurste set, en et kan kwalitatief wat beter, maargoed, een student heeft ook niet oneindig veel geld
.
Het enige wat me een klein beetje tegen valt is het hoog in deze speaker. Ik vind het persoonlijk erg fijn om de hi-hats etc erg goed te kunnen horen. Dit is niet echt het geval, hij mist net wat.
Er zijn wat opties om dit te verbeteren:
- Dempings materiaal veranderen (heb ik al gedaan)
- Speakers iets anders neer zetten (ook al gedaan)
- Je schijnt gloof ik een spoel te kunnen veranderen (lees duurdere spoelen) voor het hoog, alleen is de vraag hoeveel hoger hij zal gaan?
- Andere hoog tonen tweeter.
Ik zelf zit heel erg te twijfelen of ik dus een andere tweeter zal plaatsen, dit is denk ik wel heel erg lastig. Want dan moet het fdilter sowieso aangepast worden, en de vraag is dus ook of alles nog wel in verhouding is kwa klank.
Het enige wat me een klein beetje tegen valt is het hoog in deze speaker. Ik vind het persoonlijk erg fijn om de hi-hats etc erg goed te kunnen horen. Dit is niet echt het geval, hij mist net wat.
Er zijn wat opties om dit te verbeteren:
- Dempings materiaal veranderen (heb ik al gedaan)
- Speakers iets anders neer zetten (ook al gedaan)
- Je schijnt gloof ik een spoel te kunnen veranderen (lees duurdere spoelen) voor het hoog, alleen is de vraag hoeveel hoger hij zal gaan?
- Andere hoog tonen tweeter.
Ik zelf zit heel erg te twijfelen of ik dus een andere tweeter zal plaatsen, dit is denk ik wel heel erg lastig. Want dan moet het fdilter sowieso aangepast worden, en de vraag is dus ook of alles nog wel in verhouding is kwa klank.