Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 23:06:
Hallo,
Ik heb een nec dvd brander (4x) als ik een dvd wil copiëren krijg ik bij het inlezen volgende fout: DVD Shrink encountered an error and cannot continue. Failed to read file "G:\" (wat mn dvd brander is) gegevensfout (cyclische redundantiecontrole).
Hij doet eerst een analyse en komt dan telkens tot 78% met de bovenvermelde fout tot gevolg.
Gebruik ik nero of dvd decrypter krijg ik idem.
Ik heb al ad aware losgelaten, met 2 virusscanners gescand, maar daar lag het niet aan. In win xp pro de regiocode gecontroleerd deze staat op 2. Alle brandprogramma's gewist en opnieuw geïnstalleerd,ook niks.
Weet iemand raad ??
ja ik ken het probleem. dit komt omdat de DVD niet voldoet aan de DVD standaard ik zal ff een guide posten die het kan oplossen zodat hij weer HELEMAAL voldoet aan de standaard en geen errors geeft. enige nadeel is dat je menu & extra`s wel kwijt raakt.
1. copieer de betreffende .VOB files naar een aparte folder op je HDD de .VOB files die je moet kopieeren is de 1e van 1 Gb en dan elke opvolgende van 1 Gb en degene die daarna komt (die varieert in grote zie voorbeeld) vervolgens open je ifoedit en klik je op create IFOs dan ga je naar de folder waar de .vob bestanden staan en laat de IFO`s indezelfde map opslaan.
voorbeeld: ((de 1e T/M de een na laatste is 1 Gb en die daarna varieert in grote)denk aan de benaming deze kunnen afwijken zo ja renamen zoals hieronder dus OOK in hoofdletters) het 1e getal achter VTS_ is ALTIJD 01
VTS_01_1.VOB
VTS_01_2.VOB
VTS_01_3.VOB
VTS_01_4.VOB
VTS_01_5.VOB ((gebeurd soms ook)je hebt meestal 3, 4 of 5 .VOB files)
2. open de 1e .IFO file van de film in ifoedit (het origineel dus de NIET werkende copy) en bij VTS_PGCITI en dan VTS_PGC_1 klik dan bovenin op subtitle color en kies copy colors ... dan open je de 1e .IFO file uit de map waar je de rip hebt staan met de door ifoedit gecreerde IFOs en dan ga je wederom naar VTS_PGCITI en dan VTS_PGC_1 klik dan bovenin op subtitle color en kies paste colors .... SAVE voor je op exit drukt dit doet hij namelijk niet vanzelf
3. sluit ifoedit (voor de zekerheid) en start hem opnieuw open wederom de 1e .IFO file uit de map waar je nieuwe rip staat en klik op Get VTS sectors alles op ok klikken SAVE voor je op exit drukt dit doet hij namelijk niet vanzelf
4. testen in DVD shrink, hij zou hem nu zonder problemen en errors/waarschuwingen moeten lezen.
5. testen van de subtitels of de subs wit zijn, als ze groen zijn is stap 2 niet (goed) gedaan.
succes
edit ivm aanvullingen:
je moet dus ALLEEN de .VOB files kopieeren van de film ALLE andere files heb je niet nodig (behalve voor stap 2 maar dat staat op een DVD of in een andere folder) en stap 6 = branden
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 07-10-2004 23:10
]