Toon posts:

onboard vga + PCI-E kaart gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een shuttle kopen en heb ergens gelezen dat je
Naast een externe kaart ook nog je onboard kaart kan gebruiken ?

Nu kan ik dit nergens meer vinden en twijfel aan mezelf...

Ik weet dat indien een externe kaart word gebruikt de onboard uitgeschakeld wordt.

Nu was ik benieuwd of je dit met jumpertjes of software kan omzeilen.

Heb nu 3 tft schermen en wil deze allemaal gebruiken.

gaat om de shuttle SB83G5 en de PCI-E AX800XT (asus) kaart... (2x DVI uitgang)

Hopelijk weet iemand van jullie het :+

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
vandaag heb ik een Aopen Geforce FX5200 128MB PCI (15-pins con. en video out) gehaald bij de mycom voor 79 euro.
samen met mijn Intel onboard grafics (64mb onboard(dus niet geshared met het geheugen)) geeft dit echt een heel leuk multi monitoring. en het werkt perfect. rechts lkkr gamen en links ff kijken wie er online is!

alleen heb ik geen tft schermen en wordt het wel snel warm met 2 van die kachels :P

specs:
Asus P4BGL-VM
Intel 2,4 Ghz en 256 Mb ram

agp en onboard... die hebben meestal wel problemen met dual/multi monitoring! maar pci-e samen met onboard moet gwn lukken!

Verwijderd

Topicstarter
zat vandaag te denken vroeger kreeg je dual screen door een 2e vga kaart in pc te stoppen.

Ik heb nog een PCI (normaal) slot vrij en die PCI-E ( daar zit mijn ASUS AX800XT dan in, vanavond ophalen 8) )

maar als ik daar nu een 64 Mb PCI kaartje instop..

dan zou ik theoretisch toch met 3 schermen kunnen werken ?

vroeger kon een AGP kaart in cobi met een PCI kaart problemen geven, hoe is dit met PCI-Express en PCI ?

Nu ff aangesloten op oude pc:

maar dat ziet er dan strax ongeveer zo uit (linker niet aangesloten)
Afbeeldingslocatie: http://www.teit.nl/pc/omg3.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 10:14 ]

Verwijderd

ziet er strak uit...geld over ofsow?

Verwijderd

Topicstarter
willy1986 schreef op 06 oktober 2004 @ 23:29:
vandaag heb ik een Aopen Geforce FX5200 128MB PCI (15-pins con. en video out) gehaald bij de mycom voor 79 euro.
samen met mijn Intel onboard grafics (64mb onboard(dus niet geshared met het geheugen)) geeft dit echt een heel leuk multi monitoring. en het werkt perfect. rechts lkkr gamen en links ff kijken wie er online is!

agp en onboard... die hebben meestal wel problemen met dual/multi monitoring! maar pci-e samen met onboard moet gwn lukken!
Ik heb nu mijn AX800XT kaart aangesloten ( 19" en rechter 15" )
nu wil ik mijn linker 15" aansluiten op de onboard kaart wat zeer waarschijnlijk wel kan... alleen moet ik in de bios iets instellen en ik snap het niet helemaal.

Ik heb veel opties maar om nu bij elke optie pc opnieuw geheel op te starten vind ik ook niet echt een fijn idee :(

Dus als iemand weet wat ik moet instellen in mijn BIOS omtrend die onboard ...

HELP ME OUT :+

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Je hoeft in de bios niets in te stellen. Alleen maar in Windows of een ander OS je beeldscherm aanzetten :)

Dat in de bios is alleen op welke kaart het primaire beeld komt, wat natuurlijk je x800 is. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
tot op heden nog geen oplossing gevonden :(

hij ziet alleen de dual screen van mijn X800 kaart ... kan ik er een PCI kaart naast hangen voor mijn derde scherm ?

Zal ook wel een zwaardere moeten zijn omdat het formaat schermen is gewijzigd ...
2x 20" breedbeeld en een 19" alle van Philips.

Wil die 19"dan aansturen via die PCI kaart .. en die 2 20" via mijn X800 PCI-e kaart

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:57:
tot op heden nog geen oplossing gevonden :(

hij ziet alleen de dual screen van mijn X800 kaart ... kan ik er een PCI kaart naast hangen voor mijn derde scherm ?

Zal ook wel een zwaardere moeten zijn omdat het formaat schermen is gewijzigd ...
2x 20" breedbeeld en een 19" alle van Philips.

Wil die 19"dan aansturen via die PCI kaart .. en die 2 20" via mijn X800 PCI-e kaart
moewhaa! gek dat het niet werkt.

iig, je kan een PCI kaartje er onder hangen voor je 3e scherm
Pagina: 1