Toon posts:

Nieuwe tv-kabels, ene zender perfect andere sneeuw

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zeer vreemd probleem met tv-bekabling. Ik heb signaal naar zolder aangelegd en als ik nu een verlengstuk aansluit gebeurt het volgende:

- wanneer ik de 2 pluggen slechts een beetje tegen elkaar aan druk heb ik op alle zenders redelijk tot goed beeld.
- wanneer ik de pluggen helemaal in elkaar druk dan heb ik sommige zenders prima beeld, bv ned1, maar op andere vrijwel alleen maar ruis. :?

Ik heb alle kabels en pluggen al zitten controleren op kortsluiting maar kan niets vinden. En hoe kan het nou dat sommige zenders wel werken en anderen niet? :? Als er sprake is van kortsluiting dan zouden toch alle zenders brak moeten zijn?

Wie begrijpt meer van die wazige tv signalen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

probeer eens een volledig 'gescreende'signaal versterker!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er de hele dag mee aan het klooien geweest en ik heb wat gevonden.

Ergens in de hele schakeling zit een versterkkastje. Ding kostte 100 piek en ziet er hardstikke fancy uit, voor de liefhebbers het is een Soundex STV742. (Dat moet zo'n beetje het enige artikel zijn waar op internet niets over te vinden is :) ).

Het heeft een ingang, en 4 versterkte uitgangen. En is aangesloten op netspanning.

Zodra ik dit device uti de schakeling haal is er neits meer mis met het beeld :)

De oplossing lijkt simpel: weggooien dat ding. Helaas heb ik wel de 4 split mogelijkheden van dat kastje nodig :(

Moet ik zo'n kastje aarden ofzo? En zo ja hoe precies? In de miniscule opvouwhandleiding kon ik er niets over vinden.

Wederom alvast bedankt.

Verwijderd

Dat kastje weg gooien zou ik nog ff niet doen. Als je een beetje wat weet van je zenders dan zul je zien dat de kabelzenders op bijvoorbeeld in het C gedeelte van je TV zit en Duitsland en Ned 1, 2, 3 op de S. Dit is het verschil tussen VHF en UHF. Het kan zijn dat deze twee apart worden geregeld in je versterker. Als je versterkingsfactor te groot is dat zal je signaal ook slecht worden. Dit verklaard ook waarom het signaal goed is als de zaak niet helemaal vast zit en dat het signaal slecht is wanneer de stekkers er goed in zitten. Kijk hier eens naar en probeer de versterkingsfactor van je versterker wat naar beneden te draaien.....

Veel succes... :-)

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe bedankt door alle tips.

Ik heb inmiddels uitgevonden dat het versterkerkastje op zich prima werkt. Ik heb er 2 moderne TV's op aangesloten en daar doet ie het perfect mee.

Alleen met mijn 25 jaar oude Philips bak (12 voorkeur zenders!!) geeft ie dus wel problemen mee.

Is het zo dat een versterker van TV-sgnaal neit goed werkt met oude TV? En zijn er eventueel ook versterkerkastjes die oude TV's "ondersteunen" ?

Verwijderd

ehrm mischien dat het versterkerkastje het signaal TE sterk doorgeeft? dat resulteert namelijk ook in ruis :?

btw ik heb altijd gezeik met het ontvangst boven, er zit al een versterker tussen die 2-kanaals 12dB versterkt maar dat helpt weinig. Betere afgeschermde coax is dan denk ik de enige oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Het gekk is jusit dat het signaal op de andere 2 tv's wel goed is en dat signaal komt ook uit het vertsterker kastje. En die tv's staan nog dichterbij het vertserker kastje.

Verder zijn ook alle kabels in huis net vervangen door hoogwaardige coax kabels en zijn alle pluggen hooffrequent afgeschermde pluggen à 5 piek per stuk.

Maar het resultaat bij oude bekabeling en oude pluggen was exact hetzelfde.

Dus daar ligt het niet aan.
Pagina: 1